• MezPez

Är mjölkiga vita flytningar ett tidigt tecken på graviditet?

Hej på er,

Har fått mer flytningar än vanligt (vad jag tror. Svårt att minnas ibland hur det brukar vara andra månader) och de är mjölkiga vita.

Läste någonstans att detta kan vara ett tecken på graviditet. Är det någon som känner igen sig där det varit ett symptom?

Hoppas Solig

Är på ÄL+7 och har egentligen bara det och ömma bröst.

• Svar på tråden Är mjölkiga vita flytningar ett tidigt tecken på graviditet?
  • Långbenopluto

Nej, det har jag aldrig hört talats om.... symptom kan du inte ha redan för att det är ju nu som det eventuella ägget fastnar.....

• Anonym (Tror inte det)

Nej. Jag har då aldrig haft det under mina graviditeter. Men jag har hört att det kan vara ett tydligt tecken på svamp eller annan infektion.

Symtom får du inte förrän din kropp börjat producera graviditetshormoner. Då är nivåerna också tillräckligt höga för att synas på ett test.

• Let it Rain

Inte mjölkvita, däremot plussade jag just efter att för första gången ha haft äggviteliknande/ägglossningsliknande flytningar efter ÄL.

• MezPez

Jag frågar för att det är vad jag har läst på flera sidor och även fått höra från en barnmorska.
    Men ställde mig frågande till det och vill höra hur det varit för andra :)

Inget ni märkt av alltså Skrattande

• vanjastina

Jag har haft så innan jag plussade innan alla mina graviditeter, säkert i en vecka innan! Så för mig stämmer det :)

• frestelsen

Man brukar få sånna flytningar efter äl. Jag får alltid trådiga innan äl, tort nån dag efter och sen lotions flytningar. Så då vet du iaf att äl vart:)

Jag fick mycket ena graviditeten och nästan inga en annan. Så är ingen garanti men har också läst att ökade flytningar under en graviditet, men de brukar komma senare. Men hoppas det har tagit sig för dig:)

Svar på tråden Är mjölkiga vita flytningar ett tidigt tecken på graviditet?