• cupcakemom

Rimmat fläsk bäst före 28/2 törs man äta det

Tänkte göra jägarstek men såg att datumet gått ut jag ärligt kinkig så jag var nära att slänga direkt men tänker jag kollar läget först

• Svar på tråden Rimmat fläsk bäst före 28/2 törs man äta det
  • Lena

Kylförvarat och fortfarande i vakuum hade jag tillagat och ätit det utan problem. Rimmat, dvs saltat, kött håller länge.

• Pimpinellan
    Lena skrev 2016-03-11 17:15:12 följande:
    Kylförvarat och fortfarande i vakuum hade jag tillagat och ätit det utan problem. Rimmat, dvs saltat, kött håller länge.
    Instämmer. Salta var ju nästan det enda man kunde förr innan kylskåpens tid och det var inte länge sen de kom.
  • Margaux

Obruten förpackning i vakuum som legat kallt tror jag hade gått helt fint! Det är ju inte ens länge sen datumet... Det är "bäst före" inte "dåligt efter".......

• Nyfikna72

Nog för att fläsk har en kortare hållbarhet än nöt men så få dagar har ingen som helst betydelse. Nötkött kan typ ligga minst en vecka i kylen efter bästföre datum och dessutom blir det så mycket bättre när det fått möra ett tag.

• cupcakemom

Tyckte det luktade skumt.. Men å andra sidan burkar jag inte toklukta normalt heller haha.... Aja jag får köpa nytt bara... Lite surt dock trodde bäst före skulle vara mkt längre..

• Nyfikna72

Fläsk kan lukta lite skumt även om det är dagsfärskt. Beror visst mycket på vad de ätit.

Svar på tråden Rimmat fläsk bäst före 28/2 törs man äta det