Rimmat fläsk bäst före 28/2 törs man äta det
Tänkte göra jägarstek men såg att datumet gått ut jag ärligt kinkig så jag var nära att slänga direkt men tänker jag kollar läget först
Tänkte göra jägarstek men såg att datumet gått ut jag ärligt kinkig så jag var nära att slänga direkt men tänker jag kollar läget först
Jag skulle aldrig äta det. Kött är vi petnoga med.
Neh jag slängde det ändå
Kylförvarat och fortfarande i vakuum hade jag tillagat och ätit det utan problem. Rimmat, dvs saltat, kött håller länge.
Obruten förpackning i vakuum som legat kallt tror jag hade gått helt fint! Det är ju inte ens länge sen datumet... Det är "bäst före" inte "dåligt efter".......
Nog för att fläsk har en kortare hållbarhet än nöt men så få dagar har ingen som helst betydelse. Nötkött kan typ ligga minst en vecka i kylen efter bästföre datum och dessutom blir det så mycket bättre när det fått möra ett tag.
Tyckte det luktade skumt.. Men å andra sidan burkar jag inte toklukta normalt heller haha.... Aja jag får köpa nytt bara... Lite surt dock trodde bäst före skulle vara mkt längre..
Fläsk kan lukta lite skumt även om det är dagsfärskt. Beror visst mycket på vad de ätit.