• CinnamonGirl

Lätta sommarkurser?

Tips på hyfsat lätta sommarkurser att läsa i sommar mottages tacksamt! Och som det inte krävs maxpoäng att komma in på...

Jag har anmält mig på Introduktion till universitetsstudier (tyvärr är det en kurs med fysiska träffar, det är lämpligast med kurser på distans då det inte är säkert att jag får semester de veckor jag har sökt, vill inte söka tjänstledigt då jag inte får lön då, och inte heller CSN-lån).

Andra kurser som jag hittills sökt är:
    IS A/Sociala medier och webb (Uppsala universitet) men där är det höga antagningspoäng.
    Medicin och makt i historisk belysning (Uppsala universitet) jag har 1,3 i HP och gränsen gick vid 1,35 förra sommaren... :-/
    Måltidskultur - en introduktion (Umeå universitet) har ingen info om antagningspoäng på den...
    Introduktion till kriminologi (Mittuniversitetet) också höga antagningspoäng... :-/

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Lätta sommarkurser?
  • riboflavin

Vad är syftet med att läsa kursen?

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • CinnamonGirl
    riboflavin skrev 2016-03-11 19:43:35 följande:
    Vad är syftet med att läsa kursen?
    Ta igen missade poäng så jag får CSN-lån till hösten.
  • snedtak

Det beror ju var man tycker är lätt, kurserna i introducerande matematik brukar vara i princip repetition av gymnasiematte 1-3 och inte ta många timmar styck och vara helt på distans.
    Brukar finnas ett flertal att välja mellan, då samma kurs ges av flera skolor

• Grävling 75

Är det inte bättre att du försöker fixa de missade poängen? Brukar ju gå tentor i augusti...

• CinnamonGirl
    Grävling 75 skrev 2016-03-13 00:37:08 följande:
    Är det inte bättre att du försöker fixa de missade poängen? Brukar ju gå tentor i augusti...
    Poängen kommer från en YH-utbildning där de har andra examinationsformer... bl.a. praktik.
  • CinnamonGirl
    snedtak skrev 2016-03-12 20:47:26 följande:
    Det beror ju var man tycker är lätt, kurserna i introducerande matematik brukar vara i princip repetition av gymnasiematte 1-3 och inte ta många timmar styck och vara helt på distans.
    Brukar finnas ett flertal att välja mellan, då samma kurs ges av flera skolor
    Tack för tipset. Tyvärr kräver de flesta av sommarens förberedande kurser i matematik gymnasiets D-kurs. Stockholm har C-matte som krav, men jag ögnade igenom deras kursmaterial och det är nog tyvärr för svårt för mig... är 10 år sedan jag läste matte sist dessutom.
  • Bibbidi

sisu.it.su.se/search/info/IB945B 
    edu.mah.se/sv/Course/IF111F

Annars har KTH olika grundläggande kurser som du kan få CSN för, tänkte eftersom du skrev  om introduktion till universitetsstudier så kunde det ju vara något.

Linneuniversitetet har många distanskurser, någon kurs där kanske kan passa? Här är länk till distanskurser i sommar på grundnivå lnu.se/utbildning/valj-program-eller-kurs/&dm=Cards&Main=Utbildning&Semester=Sommar+2016&TeachingLanguage=Svenska&TeachingForm=Distans&Level=Grundniv%C3%A5

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bibbidi

eh länken fungerade inte så du får googla själv på linnéuniversitetet sommarkurser 2016 så hittar du dit 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • CinnamonGirl
    Bibbidi skrev 2016-03-13 13:02:04 följande:
    eh länken fungerade inte så du får googla själv på linnéuniversitetet sommarkurser 2016 så hittar du dit 
    Funkade bra.

"Harry Potter och hans världar"... att det finns en högskolekurs i Harry Potter.
  • CinnamonGirl

Men Akademiskt skrivande på Linné låter intressant, tack för tipset, den har jag inte sett fast jag sökt hos Antagning.se.

Svar på tråden Lätta sommarkurser?