• Anonym (Orolig)

Försäkringskassan överväger att avslå

Hej!

Har någon erfarenhet av Försäkringskassan ändrat sitt beslut efter att man fått information om att dom överväger att avslå ens ansökan om sjukersättning?
    Jag har opponerar mig både över telefon och via brev.

• Svar på tråden Försäkringskassan överväger att avslå
  • Anonym (G)

Nej. Varför har de ändrat sig? Låter konstigt.

• Anonym (Håller på)

Min ansökan avslog dom. Ansökte om 50% sjukersättning. Det som hände var att jag fortsatte vara 50% sjukskrivning. Och var tvungen att genomgå multimodal rehabilitering. Efter det försöka arbetsträna. När jag nu inte klarade av att arbetsträna för att komma upp till 100% på min arbetsplats. Så blev jag fortsatt sjukskriven 50% och arbetar 50%. . Nu avvaktar jag lite.

• Anonym (Orolig)

Jag har ansökt om sjukersättning. Fick i fredags brev där dom säger att dom nu samlat ihop ett underlag för beslut och att dom överväger att avslå min ansökan. Blir samtidigt ombedd att inkomma med åsikter om jag inte tycker att deras argument känns ok.
    Så nu undrar jag om någon fått samma brev men att fkassan faktiskt godkänt ansökan efter att man opponerat sig

• Anonym (typ)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-03-12 15:36:26 följande:

Jag har ansökt om sjukersättning. Fick i fredags brev där dom säger att dom nu samlat ihop ett underlag för beslut och att dom överväger att avslå min ansökan. Blir samtidigt ombedd att inkomma med åsikter om jag inte tycker att deras argument känns ok.

Så nu undrar jag om någon fått samma brev men att fkassan faktiskt godkänt ansökan efter att man opponerat sig

Jag fick ett likande brev då dom ansåg läkarens intyg innehålla för lite information. Hade massa problem med det då han vekligen inte kunde skiva ett bra intyg. Tog 3 försök innan dom godkände det.
  • Anonym (-96)

De avslog min först, men efter ett till läkarintyg ändrade de sig. Det gäller att skriva utförligt!

Svar på tråden Försäkringskassan överväger att avslå