• Sessie82

Bara mamma får natta

De gör ont i mig när jag läser sån här smörja. Att bebisar tvingas skrika tills dom kräks enbart för stt mamman vill kunna gå ut på kvällen. Att pappan ska kunna natta. Man skaffar inte barn för att vara ifrån dom.

Barn behöver närhet närhet närhet. Och i denna ålder speciellt om du ammat så är mamman nummer 1 för bebis.

Jag ammar min 14 månaders till sömns varje kväll fortfarande och låter han snutta natte tid. Innan dagis start ska jag avslutat det.

Aldrig en enda gång känt behov av att få kunna gå ut eller få lång egentid på kvällen. Pappan har mitt barns barndom på sig att natta. Men denna tid är mammans.

Skillnad va om man tex flask matat från början.

Kommer få massa påhopp. Bryr mig inte. Blir bara så ledsen när jag läser sånt här.

• Sessie82

Men asså. Om de handlar om jämställdhet så är de ännu löjligare...varför ska en bebis bli lidande för att folk vill de "jämställt"...den skiter nog i allt sånt bara den får mamma. Sin allra största trygghet.

Jag ger min son GÄRNA dom 15-60 minuterna per kväll de tar att amma han till sömns. Finns inget mysigare på dygnet. Bästa anknytningen.

Pappan får sin beskörda del. Tro mig. Men just denna biten. Den är mamma och bebis tid.

Däremot kommer min man lätt få ta varenda kväll sen om han nu vill när jag slutat. Då får han göra på sitt sätt. Om de är mysa i sängen med saga eller vad de nu blir.

Det är så kort tid o barnets liv detta att man måste ta vara på de...

Svar på tråden Bara mamma får natta