• Äldre 13 Mar 09:47
    2987 visningar
    1 svar
    1
    2987

    Gravid vecka 40+3 - förlossning på gång??

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 40+3 idag & har en mycket jobbig graviditet bakom mig med blandannat svår foglossning, konstant illamående & svår halsbränna dygnet runt sedan vecka 18 och andra åkommor som gjort det hela psykiskt påfrestande. Läkare & barnmorskor har inte tagit mitt mående på allvar och hela tiden kontrakt alla mina besvär med kommentarer såsom "du mår precis som de flesta gravida" och liknande kommentarer. Detta (och en hel del andrs privata faktorer) har gjort att jag tappat allt (om det än redan från början var otroligt lite) förtroende för sjukvården och vänder mig helst så lite som möjligt till dem. Tänkte nu kolla om någon här har lust att tyda om detta är tecken att gå på - jag har haft sammandragningar & förvärkar sedan vecka 31 som stoppades upp med bricanyl fram tillochmed vecka 35, dessa har under det framförallt senaste dygnet blivit mer långdragna och mensvärksliknande. Jag har varit extra krasslig i magen & sovit mer oroligt det senaste dygnet, dock sov jag middag en stund igår vilket jag aldrig annars gör! Utöver detta så känner jag mig bara allmänt tung & gravid - men kan dessa vara tecken på att det eventuellt är på gång nu? Vågar inte hoppas förmycket då jag förstått att jag väntar världens mest envisa lilla unge ?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Gravid vecka 40+3 - förlossning på gång??
  • Äldre 13 Mar 12:40
    #1

    Liten trivs väl bra därinne.... <3

    Det kan ju kännas så olika när det är dags. Värkarna för mig började nere i buken, som hugg. För andra är det som kraftiga sammandragningar från ovansidan av magen. Förlossningsvärkarna gör ont, till skillnad från förvärkar/sammandragningar.

    Lycka till med bebisen!

Svar på tråden Gravid vecka 40+3 - förlossning på gång??