Ja, jag har ju 2,5 år mellan båda mina barn. Dec -10, jun-13 och nu Lilleman okt-15. Äldsta tjejen är en riktig mammegris då hennes pappa inte varit så närvarande. Det gjorde att det blev väldigt tufft när lillasyster kom och trotsåldern trädde in. Det har trots allt varit lättare med 3 barn, då de äldsta två sysselsätter sig mycket själva, även om de har mycket konflikter då yngsta gör "fel" saker eller förstör som hon säger. När jag har de två yngsta är det hur lugnt och skönt som helst. Visst man får passa så hon inte gör omedvetna dumheter. Idag skulle hon ge lillebror vatten samt la magneter på hans bricka, men hon går ofta och pular med sitt i lugn och ro. Kanske hjälper det att hon är pappas flicka, även om jag får göra mycket mer saker numera.
När äldsta kom hem från umgänget idag tyckte hon det var skitjobbigt att inte systern var hemma. Hon kan ha så svårt att sysselsätta sig själv numera att hon helst väcker sin syster på morgonen eller vid middagen, bara för att få sällskap.
Sedan är det intensivt när alla ska iväg, men fördelen med mina barn är att de vid 2,5 år hunnit bli rätt självständiga. De kan äta själva, bre mackor, gå i trappor, välja kläder, tvätta sig, i princip klä på sig (ej över huvudet ännu).