• Anonym (Jag)

Någon som varit i denna UDDA situation?! Med facit i hand hur gick det för er?

Tillsammans med en man och har ett barn. Tänker fortfarande på exet från 7-8 år sedan. Vad hände, hur gick det för er?

Slutade du/ni upp med exet?

Han mailade nämligen mig för 2-3 mån sen... Skickade mig ett gammalt mail som jag skrivit för 7 år sen. Måste betyda något från hans del eller?

Alla ni som haft ex som ni tänkt på trots ni fått barn och haft en annan, hur gick det för er??

• Svar på tråden Någon som varit i denna UDDA situation?! Med facit i hand hur gick det för er?
  • Anonym (Jag)

Svara!!

• Anonym (Hmm)

Alla har vi väl nåt ex som hänger kvar lite. Sedan är det väl anledningen till varför man bröt upp som gör skillnad. Gjorde man slut pga att känslorna svalnade eller på grund av att man helt enkelt inte KUNDE vara tillsammans just då?!

Det är svårt. Jag har ett ex jag tänker mycket på och tanken på att vi ska återförenas som i en film är underbar. Men jag vet att vi i praktiken inte skulle kunna få ihop det trots att känslorna aldrig svalnat. Inte från min sida iaf.

Vet inte hur er historia är. Hade du inte haft barn så hade du ju kunnat "testa"... Men det är ju mer som står på spel nu.

• Anonym (Hmm)

Så svaret för mig är väl: nej jag slutar inte upp med exet. Men jag vet flera andra som "återförenats" långt senare i livet.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-13 22:55:04 följande:

Alla har vi väl nåt ex som hänger kvar lite. Sedan är det väl anledningen till varför man bröt upp som gör skillnad. Gjorde man slut pga att känslorna svalnade eller på grund av att man helt enkelt inte KUNDE vara tillsammans just då?!

Det är svårt. Jag har ett ex jag tänker mycket på och tanken på att vi ska återförenas som i en film är underbar. Men jag vet att vi i praktiken inte skulle kunna få ihop det trots att känslorna aldrig svalnat. Inte från min sida iaf.

Vet inte hur er historia är. Hade du inte haft barn så hade du ju kunnat "testa"... Men det är ju mer som står på spel nu.

Precis.. Det är vad som ger mig ångest, hade jag inte haft barn hade jag kunnat testa... nu kan jag inte det för att jag har barn.... Detta gör ont. Känns som om jag bara tagit dåliga beslut. Borde gått till honom och försökt för längesedan, innan jag fick barn..

Är det kört nu,? för att jag har barn?? Tror faktiskt inte han skulle vilja ge det en chans nu när jag har barn
  • Anonym (Nja)

Min pappa är idag tillsammans med en ungdomskärlek han varit ihop med vid 13 och 18-årsåldern. De lever tillsammans sedan drygt 10 år nu men pappas sambo har flera gånger uttryckt att hon ångrat sig till viss del. Av olika anledningar hänger de ihop ändå, bl.a. Pga ekonomi. De har ju gjort slut två gånger tidigare, och när de började vara tillsammans märkte jag att hennes drömbild av pappa var väldigt annorlunda mot verkligheten. Det hade det ju också gått drygt 30 år mellan andra och tredje gången.

Men visst, ibland kan en tidpunkt med ett ex varit fel just då, olika faser och tankar om livet, och man därför kommit ikapp varandra några år senare.

• Anonym (***)
    Anonym (Jag) skrev 2016-03-14 10:08:48 följande:
    Precis.. Det är vad som ger mig ångest, hade jag inte haft barn hade jag kunnat testa... nu kan jag inte det för att jag har barn.... Detta gör ont. Känns som om jag bara tagit dåliga beslut. Borde gått till honom och försökt för längesedan, innan jag fick barn..

Är det kört nu,? för att jag har barn?? Tror faktiskt inte han skulle vilja ge det en chans nu när jag har barn
    Jag förstår inte. Du kommer väl att lämna din nuvarande man i vilket fall som helst, eftersom du inte är kär/älskar honom.

Så vad har du att förlora på att ta kontakt med exet?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (***) skrev 2016-03-14 21:13:31 följande:
    Jag förstår inte. Du kommer väl att lämna din nuvarande man i vilket fall som helst, eftersom du inte är kär/älskar honom.

Så vad har du att förlora på att ta kontakt med exet?
    Jag sa aldrig att jag inte älskar min nuvarande.. Det gör jag. Detta med exet har gått i vågor, fattar inte varför han då och då med flera års mellanrum plötsligt hör av sig. Varför gör man så?

Tror inte jag skulle ha tankarna på att lämna min man om det inte vore för detta ex... 

Min man är så underbar, hjälpsam, en sån fantastisk pappa. Vårt barn älskar honom så....
  • Anonym (Exetm)

Min sambo gör ibland sånt. Hade mycket väl kunnat vara du som är hans ex.

Jag tror du ska fundera på varför ni gjorde slut. och om din man är så underbar, varför är du inte snällare mot honom? Jag hade varit så sjukt tacksam om hag hade en man som brydde sig om mina barn och som älskade bara mig.

Fundera också på vad det är som gör dig intresserad av någon utanför din relation, för troligtvis har ni ändå något problem?

Om det är så att ditt ex är mannen i ditt liv, lämna då din man innan du kontaktar ditt ex.

• Anonym (***)
    Anonym (Jag) skrev 2016-03-14 21:17:59 följande:
    Jag sa aldrig att jag inte älskar min nuvarande.. Det gör jag. Detta med exet har gått i vågor, fattar inte varför han då och då med flera års mellanrum plötsligt hör av sig. Varför gör man så?

Tror inte jag skulle ha tankarna på att lämna min man om det inte vore för detta ex... 

Min man är så underbar, hjälpsam, en sån fantastisk pappa. Vårt barn älskar honom så....
    Om du älskar din man så hade du inte haft ångest över ett ex. Varför vill man lämna en man som man älskar, som är underbar och en fantastiskt pappa?

Tycker du uppför dig respektlöst mot din man. även om det bara är i dina tankar. 
  • Anonym (Exetm)

Och om ditt ex har tjej, be honom göra slut med henne först också.

Svar på tråden Någon som varit i denna UDDA situation?! Med facit i hand hur gick det för er?