För brokigt förflutet??
För snart 2 veckor sedan skickade jag in lite bilder till ett företag, ett förslag på reklamkampanj. Svaret jag fick av VD'n var helt överrumplande och alldeles fantastiskt.
Han ringde och var imponerad av bilderna, min hemsida och initiativet, och ville erbjuda mig ett jobb. Ett alldeles perfekt jobb.
WOW!
Jag var där på intervju, allting klickade, och han ville ha referenser från tidigare chefer.
Jag har pluggat i fem år, så det var lite svårt att få tag i någon från senare tid. Någon fanns inte kvar och någon var död, och någon ville jag helt enkelt inte använda som referens.
Han ringde iallafall mina referenser och allt var bra, men...
Jag får inte jobbet för att jag har för brokigt förflutet. Jag har haft många olika jobb och inte riktigt vetat vad jag ville göra med livet. Jag har pluggat olika saker och varit utomlands och jobbat. Alltså inget misssbruk eller andra problem.
Jag tyckte det kändes orättvist. Det är ju inget jag kan ändra på. Jag kan ju inte gå tillbaka och leva om mitt liv.
Det som betyder något är väl var jag är idag och var jag är på väg. Eller? Om vägen hit har varit lite krokig, så är det ju ändå här jag är och vad jag gjort med mitt liv sista åren som betyder nåt.
Jag har pluggat målmedvetet i fem år, och fått högsta betyg på mer än 50% av mina kurser.
Jag är så ledsen nu. Om det hade varit otillräcklig kompetens och utbildning så kan jag ändra på det och utbilda mig och lära mig mera, men detta kan jag inte göra något åt. Känner mig maktlös och värdelös.
Jag funderar på att maila och be honom förklara lite bättre vad han menar, så kan jag kanske lära mig nåt av det här, och kanske uttrycka mig annorlunda nästa gång, om det är något jag kan ändra på.
Fy vad jag är besviken nu!
Nevy