Hjälp mig att ställa diagnos på närstående.
Hej familjeliv, det är så att jag o några andra lever med en person i ca 40 års ålder som är väldigt jobbig. Jag har själv funderat på vad det kan vara för fel på personen har även sagt åt personen att göra undersökningar men personen vägrar. Så här ligger det till:
? Personen tror sig att den aldrig gör fel
? Personen skiftar humör dagligen mer än 4 ggr. Hen kan vara jätte glad sen bli jätte arg och aggressiv på 10 sekunder.
? personen kommer inte överens med andra eftersom att personen ser sig själv som felfri och att folk som påpekar att hen gör fel är idioter.
? personen ger komplimanger att man är tex vacker o fin, men börjar sedan säga att man är ful, äcklig, tjock blandannat när den blir arg.
? Personen ljuger dagligen om små saker även stora saker.
? Personen får utbrott dagligen av aggressivitet då den skriker och hotar, ( kan kasta saker ). personen förnekar sedan att den kastat saker eller skrikit.
?Personen tror sig vara bättre än omgivningen.
Jag är ganska övertygad om stt det är något fel på personen.
Igår till exempel blev vi ovänner då började personen skrika åt mig och kastade en sak efter ca 20 min pratade personen som att det aldrig hänt för att sedan säga att det är tråkigt när JAG bråkar.
Vad tror ni?