• Tillsammans4

Sjuksköterska blodcentral

Hej!
    Jag är sjuksköterska sedan 10 månader och är sugen på att jobba på blodcentral. Om det är någon som jobbar eller har jobbat inom det området, vad gör man? Blir det långtråkigt? Vad har/hade ni för lön? Skulle väldigt gärna vilja veta mer. :)

• Svar på tråden Sjuksköterska blodcentral
  • M1rella
    Tillsammans4 skrev 2016-03-14 22:13:43 följande:

Hej!

Jag är sjuksköterska sedan 10 månader och är sugen på att jobba på blodcentral. Om det är någon som jobbar eller har jobbat inom det området, vad gör man? Blir det långtråkigt? Vad har/hade ni för lön? Skulle väldigt gärna vilja veta mer. :)

Är väl mest biomedicinska analytiker som jobbar på blodcentral...
  • Tillsammans4

Har sett annonser ute på exempelvis SLL så som www.jobb.sll.se/Annonssida/&forvaltning=-1&category=-1&subcategory=-1&friText=blodcentral

(Nu är just den annonsen endast ute till imorgon men det är bara ett exempel)

• Slug

Skrev de i annonsen att de sökte sjuksköterskor till en blodcentral? Isf till vilka arbetsuppgifter?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Slug skrev 2016-03-18 08:02:11 följande:

Skrev de i annonsen att de sökte sjuksköterskor till en blodcentral? Isf till vilka arbetsuppgifter?

Det är väl sedvanliga arbetsuppgifter på en blodcentral. Tappning, utlämning och så vidare. Däremot känns det som att en hel del av sjuksköterskans kompetens "slösas bort" på en blodcentral.

Här är ytterligare en där man söker antingen en sjuksköterska eller BMA:
    www.manpower.se/swe/lediga-jobb/jobb/fef5ab3f-9b85-4b70-920c-d0370fa90a5a/sjukskoterska-eller-biomedicinsk-analytiker-till-blodcentralen-hudiksvall/
    En till:
    www.metrojobb.se/jobb/413151-sjuksk%C3%B6terska-till-blodcentralen-h%C3%B6torget?utm_source=Jobbsafari&utm_medium=CPC
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Slug
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-18 08:09:01 följande: