• Tillsammans4

Sjuksköterska blodcentral

Hej!
    Jag är sjuksköterska sedan 10 månader och är sugen på att jobba på blodcentral. Om det är någon som jobbar eller har jobbat inom det området, vad gör man? Blir det långtråkigt? Vad har/hade ni för lön? Skulle väldigt gärna vilja veta mer. :)

• Svar på tråden Sjuksköterska blodcentral
  • M1rella
    Tillsammans4 skrev 2016-03-14 22:13:43 följande:

Hej!

Jag är sjuksköterska sedan 10 månader och är sugen på att jobba på blodcentral. Om det är någon som jobbar eller har jobbat inom det området, vad gör man? Blir det långtråkigt? Vad har/hade ni för lön? Skulle väldigt gärna vilja veta mer. :)

Är väl mest biomedicinska analytiker som jobbar på blodcentral...
  • Tillsammans4

Har sett annonser ute på exempelvis SLL så som www.jobb.sll.se/Annonssida/&forvaltning=-1&category=-1&subcategory=-1&friText=blodcentral

(Nu är just den annonsen endast ute till imorgon men det är bara ett exempel)

• Slug

Skrev de i annonsen att de sökte sjuksköterskor till en blodcentral? Isf till vilka arbetsuppgifter?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Slug skrev 2016-03-18 08:02:11 följande:

Skrev de i annonsen att de sökte sjuksköterskor till en blodcentral? Isf till vilka arbetsuppgifter?

Det är väl sedvanliga arbetsuppgifter på en blodcentral. Tappning, utlämning och så vidare. Däremot känns det som att en hel del av sjuksköterskans kompetens "slösas bort" på en blodcentral.

Här är ytterligare en där man söker antingen en sjuksköterska eller BMA:
    www.manpower.se/swe/lediga-jobb/jobb/fef5ab3f-9b85-4b70-920c-d0370fa90a5a/sjukskoterska-eller-biomedicinsk-analytiker-till-blodcentralen-hudiksvall/
    En till:
    www.metrojobb.se/jobb/413151-sjuksk%C3%B6terska-till-blodcentralen-h%C3%B6torget?utm_source=Jobbsafari&utm_medium=CPC
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Slug
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-18 08:09:01 följande:
    Det är väl sedvanliga arbetsuppgifter på en blodcentral. Tappning, utlämning och så vidare. Däremot känns det som att en hel del av sjuksköterskans kompetens "slösas bort" på en blodcentral.

Här är ytterligare en där man söker antingen en sjuksköterska eller BMA:
    www.manpower.se/swe/lediga-jobb/jobb/fef5ab3f-9b85-4b70-920c-d0370fa90a5a/sjukskoterska-eller-biomedicinsk-analytiker-till-blodcentralen-hudiksvall/
    En till:
    www.metrojobb.se/jobb/413151-sjuksk%C3%B6terska-till-blodcentralen-h%C3%B6torget?utm_source=Jobbsafari&utm_medium=CPC
    Tappningen är väl en sak men att arbeta med komponentberedning måste väl vara ett uttryck för bristen på BMA? Det kräver ju helt annan kompetens än sjuksköterskor har.
  • Tillsammans4

Jag var intresserad av att höra om sjuksköterskor som arbetar med tappning etc, inte BMA. :) Ska senare på intervju så det ska bli intressant att höra mer där. Det är ett mindre vikariat så kommer inte jobba där för all framtid men skulle vara skönt att hålla på med annat ett litet tag (jobbar på en väldigt stressig och underbemannad avdelning.. Fast det är nog alla avdelningar nu för tiden).

• Tjal8

Hur gick det för dig med jobbet på blodcentralen? Är också sugen på att testa att arbeta på blodcentral och skulle vara kul och höra vad du tycker(om du fick/ville ha jobbet dvs):)

• Tillsammans4
    Tjal8 skrev 2016-06-14 10:59:44 följande:

Hur gick det för dig med jobbet på blodcentralen? Är också sugen på att testa att arbeta på blodcentral och skulle vara kul och höra vad du tycker(om du fick/ville ha jobbet dvs):)

Hej!

Jag fick jobbet och jag stortrivs! Bättre lön, bättre tider och alltid ledig röda dagar. :) Ingen dag är den andra lik.
Svar på tråden Sjuksköterska blodcentral