• felett

Hur kan allt som varit inte räknas????

Har liknande problematik. Barnens pappa har inte haft kontakt på drygt två år. Tänkte söka egen vårdnad för att underlätta tillvaron med papper, passansökan, bankärenden mm

Fick då veta att om exet säger att han vill vara en mer närvarande pappa är risken stor att han får lika umgänge.

Detta skulle visserligen underlätta mitt arbete och även ge mer möjlighet till egna nöjen, men sonen vill verkligen inte detta. Han är orolig för pappans hemska humör och säger att han inte ens alltid fick frukost eller annan mat när han bodde där på halvtid.

Känns mer som förälderns rättigheter än barnets när det är sådana här fall som våra....

• felett
    Kjell2 skrev 2016-03-16 22:49:21 följande:

Sannolikheten att det direkt skulle gå från 0% till 50% är väldigt liten. Speciellt om sonen uttrycker oro.

Även om sannolikheten för det inte är stor, finns det en risk och sonen vill inte ens vistas i samhället där pappan bor av rädsla att möta honom
  • felett

Hopplöst känns det som. Kanske svårt att förstå oviljan och ångesten att lämna barnen till något man är så orolig för.. Känns omöjligt att lämna och lita på att de har det bra och fokusera på att ha kul själv...[/quote]

Förstår precis hur du känner det, blev slagen flera gånger i samband med min separation. Exet nya har också blivit slagen enligt sonen och en polisanmälan som hon senare tog tillbaka.

Han drack mycket alkohol redan när vi var tillsammans och var ofta onykter även mitt i veckan enligt tidigare grannarna efter separationen.

Exet har släppt all kontakt med alla sina barn och min son är rädd att möta honom. Hur ska man med gott samvete kunna låta honom få ens obevakat umgänge?

Svar på tråden Hur kan allt som varit inte räknas????