Själslig smärta, den värsta sorten
Man, snart 30 och min första separation i livet. Fem år tillamman blev det. Min sambo har inte samma känslor för mig längre..
Beskedet kom som ett godståg utan förvarning, ingen signal, ingen bom som åkte ner. Det känns som att man fortfarande ligger under vagnen medans den kör över än. Om och om igen. Det fanns ingen förvarning för vad som skulle komma.
En drastisk beskrivning, men en upplevelse som är utöver vad ens hjärta klarar av att hantera och Hjärnans förmåga att försöka sortera alla dessa tusen känslor som just nu åker berg och dalbana inombords känns hopplös. Tar karusellen aldrig slut?
Bryt mina armar och ben, den fysiska smärtan kan jag övervinna, men del själskliga hjärtesorgen känns just nu Som ett stort öppet sår utan förmågan att läka.
Jag vet innerst inne att det här fixar man. Man bryts ner och byggs upp. Går vidare. Dagar som denna kommer man minnas för resten av ens liv. vågar man ens bli kär igen? Det gör ju så ont förbannat ont om eller när det tar slut!
Fa-an vad kärleken är underbar, men jä-vlar vad den kan vara otäck..
Avslutar med en mening av hopplöshet, förståelse och en viss tro på framtida kärlek:
Det är som det är, när det inte blev som det blev,
och hade det blivit, så hade det blivit,
Men nu är det som det är, när det är som det är.