• Vegomamma

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

I need this! Det har förvisso bara gått 7,5 veckor sen förlossning men jag fantiserar om att börja träna igen. Senast jag tränade var början av juni -15, precis innan illamåendet satte igång ordentligt. Innan det tränade jag kanske 2 gånger i veckan gruppträning på gym typ body pump, cykel, nån enstaka gång grit strength.

Svårt för mig att ta mig till ett gym i nuläget så just nu bara försöker jag promenera lite varje dag. Hade en hel del besvär med foglossning under graviditeten från ca v 20, och fortfarande lite besvärligt med ländryggen. Tänker att jag först och främst behöver jobba upp bäckenbotten- och coremuskulaturen.

Målet är att slippa ryggont och känslan av att inälvorna ska ramla ut ur underlivet. Samt tighta till kroppen och ge rumpan ett litet lyft. Typ så. Punktförbränning är ju inte realistiskt förstås. Men en större smidighet och att bygga upp musklerna till vad de har varit.

• Vegomamma

Aight. Själv har jag gått ner alla kilon redan, men formen är ju inte som den var.

• Vegomamma

Finns det sånt? Vad fräsigt, det skulle jag vilja testa. Ska googla om det finns där jag bor. Har sökt efter såna där Mamma-baby pass på friskis men det verkar inte finnas här.

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!