• fantasy06

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Jag hänger gärna på. Sedan dottern kom för 4 månader sedan har jag lyckats gå upp ca 4 kg :/

När jag blev gravid vägde jag 74kg. Kanske 2 veckor efter att hon göddes vägde jag 79 i några veckor och nu då 83kg. Aldrig vägt så mycket i ogravidtillstånd. Har laddat ner mamma mage appen och försöker masa mig ut på promenader några gånger i veckan. Är så förbannat tråkigt att gå själv dock.

• fantasy06
    Blicka skrev 2016-04-05 12:14:46 följande:

Tycker mammamage appen är toppen! Hade ganska stor separation/delning av magmusklerna o skillnaden är jättestor. Heja heja!

Finns det ingen barnvagnsträning där du bor? Träning o sällskap i ett.

Härligt du märker skillnad. Är bara inne på 3:e dagen med den appen. Nej ingen barnvagnsteäning. Finns mamma core på Friskis men känner att det är hullet jag måste ha bort först o främst och det får man ju genom motion o bättre mat :)

Någon som vet när man får börja springa?
  • fantasy06
    Blicka skrev 2016-04-07 12:37:16 följande:

Ute i regnet o sprang en tur. Kändes jobbigare idag men tog kanske i lite mer än i måndags. Kul iaf!

Kämpa på alla!

Härligt.

Idag har sambon vagnen med sig i bilen till jobbet så jag får försöka ta mig ut på en tur ikväll ensam med stora barnet kanske. Har ätit bra nu i 2 veckor. Inget godis i veckorna o sådär. O väger ff exakt samma. Sånt som gör att jag tappar motivationen. Men antar att det är ordentligt med motion som fattas för att jag ska gå ner.
  • fantasy06

Kag kör med på med mamma mage appen. Dock varit slarvig ett tag men tog tag i det igen idag :)

Nu när våren kommit borde det ju va lättare att ta sig ut på promenad ..... Men inte här. Fick tvinga mig ut. Sen är det såklart skönt när man väl är iväg men vägen dit känns lång :)

Hejja oss

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!