• Blicka

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Kul tråd! Får jag hoppa in?

Min minsta är 10 månader (har två äldre också) o jag har gått ner så när som på ett kilo efter graviditeten, men kroppen känns inte igen. Linnen korvas uppåt av "kärlekshandtag" o magen är pösigare än jag vill.

Har sedan hösten 15 tränat mammaträning med barnvagn en gång i veckan o det är toppen. Försöker träna med mamma-mage appen men efter jul har det gått segt. Har även tankar på att börja springa men måste skaffa skor o ev joggingvagn först o vem vet - kanske stupar jag där redan?! Aldrig sett mig som en som springer men börjar bli lite lockad av tanken! Nu ska jag först återhämta mig efter en liten operation av ett navelbråck - sen så... Om inte soffan är mer lockande... ;)

• Blicka
    Darimna skrev 2016-03-22 08:53:29 följande:

Nu tror jag att jag har fått ryggskott!

Knappt kunnat sova i två nätter för det gör så ont...

Så nu blir det till att röra på sig, annars blir det ännu värre har jag hört.

Ingen mer datatid!

Trist med ryggen, hoppas det släpper snart!
  • Blicka

Vagn beställd ikväll. Bara skor kvar o att ge sig ut o springa ;)

• Blicka
    Darimna skrev 2016-03-23 08:03:20 följande:

Typiskt jag har gått upp två kilo senaste veckorna!

Hur som helst. 74 nu, 68 innan graviditeten. Mål... typ 65 vore trevligt. 

Vad har ni för mål?

Låter helt rimligt!

Har inget viktmål men önskar lite fastare kropp o att jag småäter mindre. Att vara hemma är inte bra för småätandet!
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-03-24 10:17:50 följande:

Nej verkligen inte!

Särskilt som sambon är en godisrått och köper hem godis eller chips var och varannan dag som sedan blir liggande öppnat...

Vad gör man? Känns som svårt att bara slänga det. Antar att jag får prata med honom om det.

Nej det är inte lätt! Sambon är inne på samma linje som jag o vi har liknande mål just nu så kanske grönsaker o dip blir vårt nya snacks.
  • Blicka

Idag köpte jag löparskor o lite kläder. Joggingvagnen som jag beställt har kommit men har inte hämtat ut. Snart bara att köra.

• Blicka
    Darimna skrev 2016-03-26 08:54:50 följande:
    Det är bra jobbat! Jag har tyvärr ingenstans i närheten som går att springa med vagn. Blir terränglöpning ensam som gäller för mig i så fall. Men funderar på att pröva det, har alltid haft lättare för att springa i terräng än på plant underlag. Av någon anledning får jag alltid ont i axlarna och fotlederna när jag joggar...

Hoppas det går bra för dig nu, och att våren håller i sig ett tag så du kommer igång i fint väder
    Ja vädret spelar en viss roll men går på uteträning redan med barnvagnen o ösregn har vi haft... Gäller att klä sig bra bara. Men föredrar uppehåll.
  • Blicka

Heja heja!

Här ligger jag lågt i veckan då alla barn är hemma o har påsklov. Känner mig lite förkyld också...

• Blicka

Hur går det för alla?

Första rundan för egen del med joggingvagn! Så nöjd även om det inte gick speciellt fort eller var så långt. Bra med app som peppar i lurarna.

• Blicka
    fantasy06 skrev 2016-04-05 11:03:53 följande:

Jag hänger gärna på. Sedan dottern kom för 4 månader sedan har jag lyckats gå upp ca 4 kg :/

När jag blev gravid vägde jag 74kg. Kanske 2 veckor efter att hon göddes vägde jag 79 i några veckor och nu då 83kg. Aldrig vägt så mycket i ogravidtillstånd. Har laddat ner mamma mage appen och försöker masa mig ut på promenader några gånger i veckan. Är så förbannat tråkigt att gå själv dock.

Tycker mammamage appen är toppen! Hade ganska stor separation/delning av magmusklerna o skillnaden är jättestor. Heja heja!

Finns det ingen barnvagnsträning där du bor? Träning o sällskap i ett.
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!