• HonanHöna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Får man hoppa in här? :) Fick en liten dotter för 16 dagar sen o försöker nu bli av med mina extra kg (26)!

• HonanHöna
    tiramisu skrev 2016-06-24 14:16:21 följande:

Hej och välkommen till tråden!

Jag tränar med appen mammamage och går barnvagnspromenader. Har även tränat yoga och simning efter förlossningen. Min dotter är fem månader. Målet är att gå tillbaka till vikten före graviditeten.

Går du också promenader? Vilken typ av träning gillar du?

Har också mamma mage appen.. Plus barnvagn promenad :)
  • HonanHöna
    Blicka skrev 2016-06-24 16:09:50 följande:

Grattis till dottern o välkommen hit!

Tack :)
  • HonanHöna
    Blicka skrev 2016-07-03 22:32:06 följande:

Yngsta föddes i maj -15, mitten i juli - 13 o äldsta maj -09. Magmusklerna gick inte ihop mellan tvåan o trean.

Får du operera dig nu då eller?
  • HonanHöna
    Blicka skrev 2016-07-04 00:53:01 följande:

Nej nu har de gått ihop efter mammamage-träning! Det är jättekul.

Åh va härligt att det funkar så bra :) ja kör också me den! Fick min yngsta nu i juni
  • HonanHöna
    Iowhannah skrev 2016-07-04 06:42:09 följande:

Jag födde i oktober förra året. Första barnet.

Själv då?

Okej :) ja fick mitt andra nu i juni
  • HonanHöna
    Tina81 skrev 2016-07-04 10:20:59 följande:

Fick barn i februari! Ca 3 kg kvar! De sista känns lite sega att bli av med:) frestas av att " leva lite" i sommar och ta upp det sen men då är det ju lite hängande över mig och jag vill få det gjort med!

Hur mycket gick du upp? Om man får fråga :)
  • HonanHöna
    tiramisu skrev 2016-07-06 23:56:51 följande:

Jag fick barn i januari. Har ca 4 kg kvar till startvikt. Gick upp ca 14 kg under graviditeten.

Brukar ha bra kost annars, men de har blivit fler glassar än vanligt nu när sommarvärmen tagit över stan.

Jaså.ni har sommar? Haha den har missat oss här. Va gött. Längtar tills ja e där
  • HonanHöna
    Iowhannah skrev 2016-07-07 12:09:36 följande:

Haha! Bor du långt norröver?

Haha strax utanför Göteborg. Här har det regnat i stort sett varje dag sen midsommar
  • HonanHöna
    Tina81 skrev 2016-07-07 21:01:17 följande:

Absolut :) i vecka 37 hade jag gått upp 20 kg!

Låter som jag typ.. Skönt o bara ha såpass kvar då :)
  • HonanHöna
    Tina81 skrev 2016-07-07 22:46:06 följande:

Ja! Risk för att frossa loss i sommar bara :) Hur mycket har du kvar?

Ja fick ju barn nu i juni. Så har rätt mycket kvar haha gick väll upp allt som allt 25-28kg.. Så har väl ca 13 kvar... Känns sådär..
  • HonanHöna
    Tina81 skrev 2016-07-08 00:00:30 följande:

Oj du fick ju precis! Första tiden tog jag det bara lugnt och åt det jag kände för. Mkt annat att fokusera på ju och njuta av :)

Jo de va min tanke också.. Men saker blev inte riktigt som ja tänkt mig :( så nu e motionera oså de ända "positiva"..
  • HonanHöna
    Darimna skrev 2016-07-08 08:20:32 följande:

Om du fick barn i juni ska du inte börja träna ännu! 

Ta det väldigt lugnt i början, två månader minst innan du börjar lyfta saker ellerr träna magen på nåogt sätt (och så gott som all träning tränar magen, den är ju liksom mittpunkten som ska hålla ihop allting) 

Det är bara kontraproduktivt att börja träna för tidigt, då kan du göra saken värre istället och få mer att "fixa"

Men du är såklart välkommen i gruppen ändå, ett par månader går fort. Jag vill bara försäkra mig om att du inte gör dig själv illa

Nä ja vet :) jag promenerar bara o använder min croissanter, plus mamma mage appen, allt har ja kollat me min bm om det e okej, så gör inget ja inte ska än :) vill som du säger, inte pajja nått.
  • HonanHöna
    tiramisu skrev 2016-07-09 23:40:18 följande:

Ah, förlossningen var i juni. Jag håller med de andra. Det är jättebra att du börjar försiktigt. Stressa inte upp dig om vikten. Fokusera på att må bra. Sköt om dig.

Ahdå.. Rasade väl lite väl fort, men de va ju pga att allt blev som det blev.. Men tränar inget ja inte ska iallafall :)
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!