Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
Får man hoppa in här? :) Fick en liten dotter för 16 dagar sen o försöker nu bli av med mina extra kg (26)!
Får man hoppa in här? :) Fick en liten dotter för 16 dagar sen o försöker nu bli av med mina extra kg (26)!
Hej och välkommen till tråden!
Jag tränar med appen mammamage och går barnvagnspromenader. Har även tränat yoga och simning efter förlossningen. Min dotter är fem månader. Målet är att gå tillbaka till vikten före graviditeten.
Går du också promenader? Vilken typ av träning gillar du?
Grattis till dottern o välkommen hit!
Hur längesen fick ni alla era barn? :)
Yngsta föddes i maj -15, mitten i juli - 13 o äldsta maj -09. Magmusklerna gick inte ihop mellan tvåan o trean.
Nej nu har de gått ihop efter mammamage-träning! Det är jättekul.
Jag födde i oktober förra året. Första barnet.
Själv då?
Fick barn i februari! Ca 3 kg kvar! De sista känns lite sega att bli av med:) frestas av att " leva lite" i sommar och ta upp det sen men då är det ju lite hängande över mig och jag vill få det gjort med!
Jag fick barn i januari. Har ca 4 kg kvar till startvikt. Gick upp ca 14 kg under graviditeten.
Brukar ha bra kost annars, men de har blivit fler glassar än vanligt nu när sommarvärmen tagit över stan.
Haha! Bor du långt norröver?
Absolut :) i vecka 37 hade jag gått upp 20 kg!
Ja! Risk för att frossa loss i sommar bara :) Hur mycket har du kvar?
Oj du fick ju precis! Första tiden tog jag det bara lugnt och åt det jag kände för. Mkt annat att fokusera på ju och njuta av :)
Om du fick barn i juni ska du inte börja träna ännu!
Ta det väldigt lugnt i början, två månader minst innan du börjar lyfta saker ellerr träna magen på nåogt sätt (och så gott som all träning tränar magen, den är ju liksom mittpunkten som ska hålla ihop allting)
Det är bara kontraproduktivt att börja träna för tidigt, då kan du göra saken värre istället och få mer att "fixa"
Men du är såklart välkommen i gruppen ändå, ett par månader går fort. Jag vill bara försäkra mig om att du inte gör dig själv illa
Ah, förlossningen var i juni. Jag håller med de andra. Det är jättebra att du börjar försiktigt. Stressa inte upp dig om vikten. Fokusera på att må bra. Sköt om dig.