• Iowhannah

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Nu hoppar jag in i tråden också! Jag födde första barnet i oktober och sedan dess har jag dragits med ett envist halsont, vilket har hindrat mig från att träna. Innan graviditeten var jag på gymmet 3-4 gånger i veckan så det har varit en tuff period nu. Nu så har halsontet ÄNTLIGEN gett med sig! Har inte känt någonting på typ en vecka och i morgon har jag bokat in första passet på gymmet :D

Jag känner mig väldigt peppad inför att komma igång med träningen igen, det har inte gått en dag utan att jag har tänkt på träning.

Under graviditeten gick jag upp minst 27 kilo, nu har jag 8 kvar och en hel del extra fett att ta av. Vore skönt om jag kunde tighta till kroppen till sommaren, men huvudsaken är att jag får må bra och verkligen ta i lite :)

Efter bvc i eftermiddag så ska jag stanna till på en sportaffär och investera i ett par nya tights för att fira starten på mitt ny-gamla liv :)

• Iowhannah
    Blicka skrev 2016-04-20 13:46:35 följande:

Kul! Blev det några nya träningskläder?

Det blev inga nya kläder, jag körde på de gamla. De sitter inte perfekt, men det duger.

Sjukt svårt, rent psykiskt, att börja om på noll på gymmet! Jag körde knäböj med tom stång och det var jobbigt :S Jag hoppas att det går snabbt att komma tillbaka.
  • Iowhannah

Första spinningpasset sedan innan graviditeten avklarades i dag! Det kändes skönt och inte alls lika jobbigt som jag hade trott :)

• Iowhannah

Här går det bra. Jag har kommit igång med träningen och tar dessutom minst en promenad om dagen. Varje lördagmorgon (efter toalettbesök och före frukost) väger och mäter jag. I lördags visade vågen +0,5 kg, men måttbandet visade -0,5 cm runt midjan och -1,5 cm runt höfterna :D På en vecka! Och då skulle jag inte påstå att jag har ätit så där superbra direkt.

• Iowhannah

I dag har jag nackspärr dessvärre, och varken vill eller kan ens leka med sonen på det sätt han vill :/

• Iowhannah
    HonanHöna skrev 2016-07-03 22:25:35 följande:

Hur längesen fick ni alla era barn? :)

Jag födde i oktober förra året. Första barnet.

Själv då?
  • Iowhannah
    Tina81 skrev 2016-07-04 10:20:59 följande:

Fick barn i februari! Ca 3 kg kvar! De sista känns lite sega att bli av med:) frestas av att " leva lite" i sommar och ta upp det sen men då är det ju lite hängande över mig och jag vill få det gjort med!

Februari i år? Tre kilo är inte mycket, jag blir avundsjuk. Själv har jag fortfarande typ 6-7 kilo kvar till startvikt. Nästan så att jag ger upp hoppet lite.
  • Iowhannah
    Tina81 skrev 2016-07-04 16:51:04 följande:

Ge inte upp!:) vad är din största utmaning?

Ja i år, gick upp över 20 kg! När fick du barn och hur mycket gick du upp? Mkt försvann automatiskt men de sista 9 har jag fått slita med..

Min största utmaning är nog kosten. Jag äter bra mat, men emellanåt hamnar jag i svackor med extremt sötsug. Förra veckan åt jag popcorn nästan varje kväll :/

Jag födde i oktober och jag vet inte exakt hur mycket jag gick upp, men det är runt 25-30 kilo. Jag började på 67 och sista gången jag vägde mig (typ en månad innan förlossning) visade vågen på 92,nånting. 10 kilo tappade jag den första veckan och resten har sakta men säkert runnit av, men nu är det som att vågen har stannat runt 74 kilo och jag vill inte väga över 70 :/
  • Iowhannah
    HonanHöna skrev 2016-07-07 09:24:53 följande:

Jaså.ni har sommar? Haha den har missat oss här. Va gött. Längtar tills ja e där

Haha! Bor du långt norröver?
  • Iowhannah

Invägningen i går visade på -2 kg sedan förra veckan! Och -2,5 cm runt höfterna och -3 cm runt midjan :D Men så verkade jag vara extra svullen förra veckan (säkerligen pga att jag precis skulle ha pms), så egentligen är det väl -1 på allt. Minus är alltid minus :) Jag har tränat som vanligt och den enda förändringen jag har gjort i kosten är att jag har börjat äta kaseinpudding med hallon till frukost. Få kalorier och mycket protein.

Nu är vikten iaf under 73 kg. Målet är att komma under, och hålla sig under, 70 kg. Helst vill jag ner till 65-67 (där jag började), men det får bli nästa mål helt enkelt. Både jag och sambon ser ju att fettmassan blir mindre.

Nu är sonen snart 9 månader och superaktiv! Är han vaken så är det fart på honom, han ska helst vara överallt på samma gång, så det blir en del springande efter honom också :)

• Iowhannah
    Blicka skrev 2016-09-12 21:28:03 följande:

Hej hur går det för alla? Jag kämpar på med löpning o idag första gruppträningspasset på länge. Så kul!

Kul!

Här har träningen (och resten av mig) fått sig en rejäl törn pga en segdragen förkylning, så fort jag har känt mig frisk så har jag gjort lite för mycket (= gått en långsam skogspromenad) och mått sämre igen -.-

Jag har lagt ner allt vad kaloriräkning heter och lever bara på. I lördags visade vågen 70,4 och mitt största delmål är att komma under 70 så det känns nära nu! :D Trist dock att mitt barn fyller 1 om en månad och jag har fortfarande 3-4 kilo till startvikten...
  • Iowhannah
    Darimna skrev 2016-11-06 16:46:39 följande:

Senaste grejen för mig nu är en app som heter 7 minuters träning

Den är verklgien toppen, man blir helt slut om man följer programmet 7min, första gågnerna klarade jag det inte ens, men efter bara 3-4 gånger gick det jättemycket lättare. Och man kan liksom inte skylla på att man inte hinner

Intressant, den ska jag kolla upp!

Pga två förkylningar och en konisering så har jag varken kunnat eller fått träna hårt sedan september nån gång. Jag tänker dagligen på både marklyft och knäböj och saknar gymmet så otroligt mycket! Snart, snaaart ska jag dit igen (och inte ta i fullt. Förra gången fick jag feber)! Jag längtar så sjukt efter att komma igång och få in en rutin nu!
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!