• Tina81

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Hoppar gärna in! :) Fick en underbar tjej med snitt för drygt 10 v sen! Tidigare tränade jag mycket volleyboll och hade en rätt platt mage. Gick tyvärr upp över 20 kg och fick en magmuskeldelning (3 cm på bredaste stället). Magen putar ut och ont i ryggen. Har ca 6-7 kg kvar att gå ner.

Jobbar nu intensivt med mamma mage-appen och följer upp med en av deras tränare. Delningen minskar sakta men säkert och även midjemåttet. Men ser fortfarande gravid ut:( Vikten står lite still nu tycker har med. Försöker byta bröd & pasta ris etc mot sallad och promenera (blir tyvärr inte varje dag). Frukost brukar bli 2 ägg & sallad, lunch soppa & sallad, middag kött & sallad & sås.

Hur äter ni? Har allas magar slutat se gravida ut?

Vore skoj med pepp :)

• Tina81
    Darimna skrev 2016-05-03 08:13:58 följande:

Välkommen Tina!

Jag ser fortfarande gravid ut, men diket börjar minska tack vare mammamage-appen här med. 

Tack :) bra app det där! Började även med Lifesum idag, mkt peppande app och man kan välja "diet" tex lchf, räkna kalorier etc. Den räknar ut hur snabbt man når sitt viktmål.

Blev även en promenad innan frukost idag! Jag vill ju gärna dra mig på morgonen men det går ju inte med en pigg liten tjej så lika bra att komma ut direkt och kunna bocka av promenaden :)

Har Mamma mage-övningarna kvar idag, försöker köra 2-3 varv på varje nivå per dag! Hur kör ni?
  • Tina81
    fantasy06 skrev 2016-05-03 11:23:58 följande:

Kag kör med på med mamma mage appen. Dock varit slarvig ett tag men tog tag i det igen idag :)

Nu när våren kommit borde det ju va lättare att ta sig ut på promenad ..... Men inte här. Fick tvinga mig ut. Sen är det såklart skönt när man väl är iväg men vägen dit känns lång :)

Hejja oss

Förstår känslan, lite tröskel att komma iväg! Men så fort man bara tagit sig ut känns det ju bra:)
  • Tina81
    Blicka skrev 2016-05-06 06:46:45 följande:

Välkommen in! Jag har också kört o kör mammamageappen. Min delning har gått ihop så ser inte gravid ut längre mest bara pösig ;)

Tack! Härligt att delningen är borta:)

Min mage är liksom rätt fast efter omständigheterna men putig. Några cm kvar på delningen, lite rädd bara att den fortsätter puta efter delningen gått ihop..kämpar på med appen. Hur många övningar gör du varje dag?
  • Tina81
    Blicka skrev 2016-05-06 11:54:08 följande:

Jag gör övningar kanske 3-4 ggr i veckan, då alla som är på den nivån jag är på. Sen mammaträningen jag går på en gång i veckan stärker också de inre magmusklerna.

Bra jobbat! Vad för typ av mammaträning? Låter spännande! Bor i Sthlm, var går du på det?:)
  • Tina81
    Blicka skrev 2016-05-06 20:00:40 följande:

Går på utomhusträning, mammarehab heter det (utanför Stockholm) Barnen är med i vagn o övningarna är anpassade just för att stärka mage o bäckenbotten bland annat. Googla på det så hittar du hemsida!

Bra tips!:)
  • Tina81

Härligt jobbat!

Här går det sakta framåt, snart klar med nivå 6 på mamma mage. Fortfarande putmage men den minskar iaf..går sakta ner i vikt med.

Lifesum-appen tycker jag om för art jag kan räkna ut hur mkt jag kan unna mig, igår tex en kaka :) Det hindrar mig från att ta många kakor som tidigare, då måste jag lägga in det i appen som ger mig dåligt betyg;)

Kör liberal lchf, Max 50 g kolhydrater / dag.

Promenad varje dag innan frukost med, skönt i solen :)

Hur går det för er andra?

• Tina81
    Darimna skrev 2016-05-09 18:46:12 följande:

Å. tack för tipset om Lifesum, kanske ska testa den med. 

Ja den är jättebra! Sen jag började använda den för 9 dagar sen har jag gått ner 1 kg och tappat 2,5 cm runt midjan :) och då har jag ändå unnat mig lite efterrätt då och då:)
  • Tina81
    tiramisu skrev 2016-06-03 22:38:17 följande:

Vilken bra tråd! Jag hoppar in. Viktuppgången var 14 kg under graviditeten. Dottern föddes för fem månader sedan. Nu är det 5 kg kvar till startvikten före graviditeten. Vågen har stått stilla de senaste två månaderna.

Promenerar med barnvagnen varje dag. Började träna med Mamma mage-appen i maj. Magen är mindre putig sedan jag började med appen, men vikten är detsamma.

Kul att du joinar! Den appen är bra! Jag körde intensivt 3 pass om dagen och magen blev mkt bättre ( men en bra bit kvar).

Också 5 kg kvar, går bättre och bättre! Räknar du kalorier?
  • Tina81

Grattis Darimna! Krya på dig Blicka! :)

Tiramisu, låter sunt! Var själv tvungen att vara lite strikt med träning & kalorier för allt stod still. Nu kör jag övningar med Olgas mammaträning, skönt att träna lite vanliga övningar igen. Känner mig mer och mer i form, vill bara få bort de sista kilona:)

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!