• Tina81

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

tiramisu skrev 2016-06-19 00:05:22 följande:

De senaste två veckorna har jag promenerat ungefär fem dagar i veckan. Känns inte så kul att promenera i regnet så de dagar som de regnat mycket har jag varit inne.

Mamma-mage har jag tränat nästan varje dag. Magen sjunker för varje dag, men jag vet inte om det beror på appens övningar eller inte, men jag gillar resultatet. Magen börjar likna sig själv igen.

Det är fortfarade kilon kvar till vikten före graviditeten. Kämpar vidare.

Hur går det för er?

Bra jobbat med appen, tror absolut att det är den träningen du märker resultatet av! Min mage blev gradvis mindre sladdrig, delningen gick ihop och nu är den fast och hårdareigen. Den putar lite fortfarande så jobbar vidare, nu med plankor enl Olgas mammaträning (man måste hålla in magen samtidigt).

Har gått ner ett kg till och det går framåt! Fått lite skador som jag haft sen tidigare så lite rehab innan jag kan börja med min bollsport igen.

Hoppas jag kan sluta räkna kalorier snart..:)
  • Tina81
    tiramisu skrev 2016-06-24 13:54:10 följande:

Går du på mammaträning med Olga? Är det pass eller kör du själv med Olgas bok?

Jobbigt med skador. Hoppas de läker bra så att du kan börja med bollsport snart.

Kör själv med lite övningar från boken och lite gott och blandat med andra övningar. Nu har jag fått ok på att träna allt efter graviditeten, ska bara rehaba idrottsskadorna lite till :)

Hur går det för er?

Här har jag gått rätt stadigt ner i vikt med Lifesum. Längtar efter att slippa ligga på kaloriunderskott.

Har testat lite, inte ätardagar, utan snarare "ätarmåltider" på helger och ändå gått ner. Lite orolig för midsommar, försöker sköta mig hyfsat med alla frestelser. Innan kunde jag äta obegränsat utan att något hände och har tyvärr vant mig vid det beteendet..
  • Tina81

Tack! Har börjat lite smått med bollsport!

Härligt att magen är tillbaka! Min är fortfarande inte platt, så jobbar på!

tiramisu skrev 2016-07-02 14:04:38 följande:

Ah, du tränar med Olgas bok. Hoppas rehaben går bra så att du får träna bollsport snart igen.

Själv tränar jag fortfarade Mammamage-appen och är på sista nivån och massor barnvagnspromenader. Magen ser sig lik ut. Nu är det bara kilon till vikten före graviditeten att jobba på.

Jag skaffade Lifesum-appen som du nämnde. Jag är vanligtvis inget fan av att räkna kalorier, men appen var lätt att använda. Gilla att appen dessutom håller reda på hur mycket vatten som dricks under dagen!

Hur går det för er andra?

• Tina81

Fick barn i februari! Ca 3 kg kvar! De sista känns lite sega att bli av med:) frestas av att " leva lite" i sommar och ta upp det sen men då är det ju lite hängande över mig och jag vill få det gjort med!

• Tina81

Ge inte upp!:) vad är din största utmaning?

Ja i år, gick upp över 20 kg! När fick du barn och hur mycket gick du upp? Mkt försvann automatiskt men de sista 9 har jag fått slita med..

Iowhannah skrev 2016-07-04 10:46:18 följande:

Februari i år? Tre kilo är inte mycket, jag blir avundsjuk. Själv har jag fortfarande typ 6-7 kilo kvar till startvikt. Nästan så att jag ger upp hoppet lite.

• Tina81

Förstår helt. Det är svårt med frestelser! Jag älskar kakor, och massa bröd tex :)

Därför rekommenderader jag verkligen Lifesum! Du kan äta precis vad du vill bara du inte går över dagens kaloriintag på totalen. Du kan också "förtjäna" mer av det goda om du rör på dig lite extra och lägger in det.

Nu på sommaren vill jag kunna unna mig lite mer så då börjar jag dagen med något kalorisnålt som ändå mättar, som tex kvarg och hallon med psylliumfrön (mättar mkt bra). Då har jag råd med mer resten av dagen.

Lifesum får mig att ta lagom med mat, blir sällan okontrollerat vräkande för allt ska ju läggas in i appen!

På lite drygt 2 månader har jag nu gått ner 5 kg och ändå unnat mig gott flera ggr i veckan

Tips: Om jag enligt appen har mer utrymme för fett: Som kvällsfika 1msk mandelsmör. Det är inget annat än mandlar i och det påminner mig väldigt mycket om en kaka till kaffet :)

Om jag istället har mer utrymme för kolhydrater på kvällen tar jag istället upp till 1 dl Yollibox-glass! Få kalorier :)

Iowhannah skrev 2016-07-04 19:42:08 följande:

Min största utmaning är nog kosten. Jag äter bra mat, men emellanåt hamnar jag i svackor med extremt sötsug. Förra veckan åt jag popcorn nästan varje kväll :/

Jag födde i oktober och jag vet inte exakt hur mycket jag gick upp, men det är runt 25-30 kilo. Jag började på 67 och sista gången jag vägde mig (typ en månad innan förlossning) visade vågen på 92,nånting. 10 kilo tappade jag den första veckan och resten har sakta men säkert runnit av, men nu är det som att vågen har stannat runt 74 kilo och jag vill inte väga över 70 :/

• Tina81

Absolut :) i vecka 37 hade jag gått upp 20 kg!

HonanHöna skrev 2016-07-04 11:52:52 följande:

Hur mycket gick du upp? Om man får fråga :)

• Tina81

Ja! Risk för att frossa loss i sommar bara :) Hur mycket har du kvar?

HonanHöna skrev 2016-07-07 22:39:45 följande:

Låter som jag typ.. Skönt o bara ha såpass kvar då :)

• Tina81

Oj du fick ju precis! Första tiden tog jag det bara lugnt och åt det jag kände för. Mkt annat att fokusera på ju och njuta av :)

HonanHöna skrev 2016-07-07 23:40:27 följande:

Ja fick ju barn nu i juni. Så har rätt mycket kvar haha gick väll upp allt som allt 25-28kg.. Så har väl ca 13 kvar... Känns sådär..

• Tina81

Det låter bra att börja försiktigt!

Idag kom jag in i mina jeans jag hade innan jag blev gravid!!:) De sitter ju lite tightare och så men ändå, ett framsteg! Nu på väg till vänner och sen till landet! Kommande vecka kommer bli tuff med massa frestelser...

• Tina81

Härligt med glassen! :) Ja, älskar att kunna unna mig utan dåligt samvete med Lifesum! Det är så värt att ta ett extra varv runt parken eller äta kvarg & hallon till frukost för art kunna unna sig lite mer!

Semestern har börjat här och jag tar lite paus från appen och vågen. En hel del onyttigt har slunkit ner men också rört på mig en del.

Såg att magen inte alls putar lika mycket längre, inga rutor än men den är inte såå tokig ändå :)

Funderar på att räkna ut hur mycket kalorier jag kan äta för att ligga kvar på samma vikt och hålla mig till det under semestern. Eller inte räkna kalorier alls ett tag men det är ju lite läskigt :)

tiramisu skrev 2016-07-10 00:06:38 följande:

Wow, skönt att kunna ha sina vanliga kläder igen! Jag har börjat använda några toppar från förr, men kjol och byxor passar fortfarande inte.

Gillar skarpt Lifesum som du nämnde. Lätt att använda. Skönt att den håller koll på kaloriintag. Jag överskrider oftast kolhydrater (enligt appen) trots att jag äter mindre av dem än innan graviditeten. Men jag är en person som behöver kolhydrater, så fort jag äter mindre av dem så tappar jag i vikt.

Gillar också att det går att "tjäna in" kalorier genom träningsaktiviteter. Tycker det är underbart att shopping räknas som träning! Jag kunde unna mig en glass ikväll utan att överskrida fett- och kaloriintaget.

• Tina81

Härligt!!

Jag har slutat med Lifesum & vägning. Börjat med min vanliga bollsport igen som förbränner mycket +att jag går med vagnen överallt. Lite styrkeövningar hemma. Så jag tänker att det borde bli bra "av sig självt" nu:) Unnar mig det jag vill ha ett tag nu iaf:)

Blicka skrev 2016-09-12 21:28:03 följande:

Hej hur går det för alla? Jag kämpar på med löpning o idag första gruppträningspasset på länge. Så kul!

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!