Inlägg från: GräveJörgen |Visa alla inlägg
  • GräveJörgen

    Jag är en riktig man - fråga mig va du vill

    tjena alla härliga brudar!

    jag är då en riktig man med följande cv
    - arbetar med tunga maskiner hela dagarna
    - hår på bröstet och sten hårda biceps
    - favorit drycken är bärs 
    - snusar lös snus minst en dosa om dagen
    - bra på hantverk å kan snickra å måla 
    - gentel man som till exempel håller upp dörren för fruntimmrerna och så där

    jag svarar på fråger från både brudar (helst) men oxå andra män som sitter på kontor hela dagarna eller är pappa lediga och har fråger om hur man blir en riktig man,

    må väl alla härliga brudar hehe


    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • Svar på tråden Jag är en riktig man - fråga mig va du vill
  • GräveJörgen

    glömde säja att jag oxå har massa coola tattueringar,, en varg på ryggen helmotiv å sen lite coola texter på armarna,,

    gillar oxå att jaga å äta de jag skjuter,


    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    Anonym (Lilo) skrev 2016-03-16 19:28:46 följande:

    Hur är man en oriktig man?

    Räcker det inte med att födas med penis för att vara man?


    haha roligt skämt här kommer en lista med nåra exempel på en icke man

    -klär sej i rosa schorta
    -har mjölk å socker i kaffet
    -dricker öl från mikro bryggerier och gillar inte lager öl
    -har cykel hjälm å cyklar till jobbet
    -sitter på ett kontor hela dagarna å vänder papper
    -kan inte slå i en spik

    vill inte såra nån bara komma med goda råd!! hehe
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-16 19:25:04 följande:

    Hur är det med särskrivningen, är det ett krav för att vara riktig man? För jag gör inte det tyvärr, och så jobbar jag inom ett kvinnodominerat yrke.


    nån kände sej visst träffad

    ja kan va din mentor om du vill å hjälpa dig,, några frågor?
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-16 19:44:36 följande:
    Du får gärna tro det. Jag är säker i min manlighet utan att paradera den.

    Jag har några frågor ja. Vilka yrken är omanliga respektive manliga?
    härligt med en fråga,, vet dok inte vad paradera betyder hehe

    manlig::
    gräv maskinist (jag e de hehe)
    lastbils chaffis
    svetsare
    bygg jobbare
    rörkrökare (alltså rör mockare)
    brand man

    omanlig::
    dagis personal
    lärare i små skolan
    vård jobb (om man inte kör ambulans eller ambulans helikopter eller är kerurg)
    bibbliotek
    servitör
    frisör

    detta är bara nåra exempel men du hajar nog
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    StevenDiese skrev 2016-03-16 19:56:52 följande:
    Ok testar mig själv.

    Rosa skjorta- nej äger ingen. Ser inga problem med det dock. 0,5 win

    Svart kaffe kör jag- win!

    Dricker öl från microbryggerier - jodå all öl går ner. - 0,5 win

    Cyklar inte till jobbet men har en cykelhjälm - 0,5 win

    Sitter på kontor - fail :(

    Kan slå en spik - win!

    Såå, vad tror du Grävejörgen? E jag körd som man?
    hehe näe tyvärr är du rökt pga av cykel hjälmen det är många minus poäng vet du. men ta av dig hjälmen å byt jobb så kan vi snacka sen hehe,, sen är ju rosa värsta fruntimmer färgen så där är det minus poäng igen när du försvarar de
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-16 19:52:47 följande:
    Aha, stenkört för mig att vara manlig då.
    finns alltid utrymme för bättring,, va inte så hård mot dej skälv jag är här för att hjälpa dej
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-16 20:02:43 följande:

    Ytterligare en fråga till experten:

    Kan man vara manlig om man är homosexuell ("homo sex u ell")?


    bra fråga,, en fd kollega visade sej va lagd åt andra hållet men han va annars ganska manlig av sej,, vi glira han ett tag på jobbet men sen va allt som vanligt igen när vi alla kommit över chocken hehe.. 

    sen melodi festival homos är så klart inte så manliga men de beror ju oxå på att de gillar rosa och dansa disco och grejor.

    svaret måste bli att man kan va homo men fortfarannde riktig man så länge man beter sig som en
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    Anonym (Y) skrev 2016-03-16 20:06:37 följande:

    Hur mycket har du fått ligga?


    hehe MASSA, du anar inte hur många svultna fruntimmer som vill ha en riktig man då dem är trötta på sina kontors råttor där hemma,, gifta kvinns är klart enklast att lägra spesiellt 35 40 taggare som går ut me vänninerna på krogen,, en del är helt galna efter en snabbis med en riktig man på krog toan hehe

    bara å visa biceps bjuda på ett par drinnkar som man ber bartendern göra starka å juga lite om hur vackra dom är så går de lätt!!

    nu e jag över 40 skälv men dem runt 25 30 som är riktiga män kan fixa sig riktiga pinglor som e unga lätt
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    Anonym (Oh) skrev 2016-03-16 20:17:06 följande:

    Hur ser du på det här med bärs? Nu för tiden är det ju inte bara ale som är ipa o pale ale utan vanlig klassisk ljus lager börjar smaka mer humle än malt!!! Hur står du dig till den trenden? Blir det mjöd istället? :D tänker du dig för när du kör mansplaining? Eller är du så mkt man att kvinnorna inte stör sig? :) ställer du upp frivillig och slår in spikar o sånt?? Jag träffade en som bytte kedja på min cykel. Levde på det i flera dar. Aldrig en kille som gjort så :) har du muskler i onödan eller hjälper du damerna?


    bärs som bärs brukar ja säga men en riktig man dricker lager och skiter i trender,, mariestads gillar ja tex de är ett bra exempel på en riktig bärs utan konstiheter

    vet inte vad de där mansplaining är är inte så bra på engelska,, ja kedje byte är typiskt nåt som en riktig man ska klara av,, musklerna är förstås för fruntimmrerna! om du bor nära mej borde vi styra en dejt du o jag så ska jag byta kedja på cykeln din hehe
    Anonym (Lilo) skrev 2016-03-16 20:18:09 följande:
    Du är född i en mindre stad va? Typ Säffle eller Ödeborg?
    nää falkenberg de e ganska stort,, men bor i trakten inte inne i stan
    1234568 skrev 2016-03-16 20:18:49 följande:

    Jag kan faktist hålla med dig på en hel del punkter för vad jag tycker är en riktig man. Men en punkt du tar upp som "omanligt"..att vara pappa ledig..Där mister du många poäng hos de allra flesta tjejer/fruntimmer. För det finns INGET som är så manligt som en man som tar hand om sina barn, och då även är pappaledig för att hjälpa till. Det är manligt!
    En familjefar det är en riktigt man!

    Älskar din bild..en grävsopa :D


    härligt! ja jag gillar att leka å sånt med min grabb men när de kommer till de tråkiga grejorna så slippe jag de helst! mitt ex fick göra sånt men hon å jag gjorde slut jag e singel nu om du e intresserad du verkar vara en härlig brud hehe

    tack för komplimangen jag gillar grävare förstår du, jobbar med de hela dagarna hehe

    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    Anonym (Oh) skrev 2016-03-16 20:21:14 följande:
    Tycker du inte kvinnorna är vackra? Vad får du ut av sexet o kvinnan? Hur tänker du när du säger att de är vackra?
    jo skälvklart tycker ja det men man får över driva lite de är en del av spelet så att säja hehe,, men ibland får man leta upp nån rugg uggla ändå när klockan börjar närma sig stägning hehe
    Anonym (Jag har frågor!) skrev 2016-03-16 20:22:17 följande:
    Mina frågor:

    -vem är det som bestämmer vad som definierar "en riktig man"?
    -om "en riktig man" skulle bli sjuk och inte kunna träna på länge och bicepsen inte var så hårda längre, är han inte "riktig" då?
    -måste man leva upp till alla kriterierna för att vara "riktig"?
    -om en man lever upp till din beskrivning helt och hållet, men ändå är hemma och är pappaledig, är han inte riktig då?
    -om man lever upp till alla dina kriterier men är tyst, försynt och vågar inte säga ifrån utan blir ständigt "trampad på", är man fortfarande man?
    bra frågor Anonym
    - detta är ju då min defnition och många håller med mej om du läser i tråden här
    - jo men gymmet finns ju alltid där bara att träna upp biceps igen!
    - nja de var ju mest menat som exempel
    - nej hehe
    - nej för tusingen en riktig man säjer alltid ifrån på skarpen,, speciellt om de är nån mindre än en skälv,, man ska aldrig bli trampad på

    du postar gannska mycket här på forumet har ja sett, skriver ju nästan i vajrje tråd hehe
    Voodoodoll skrev 2016-03-16 20:22:23 följande:

    Kan ju konstatera av denna tråd att jag inte är attraherad av män. Häpp. Får väl bli lesbisk då. Eller finns något tredje kön jag kan vända mig till, mannen? Gillar ju ändå heterosex så att säga.


     ge mej en chans så ska ja omvända dej ja e en riktig tiger i bingen så att säga hehe
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    FIame skrev 2016-03-16 20:39:39 följande:

    Menar du att män som jobbar med muskler och är för korkade att sitta på kontor är riktiga män och de män som har ett superiort intellekt inte är män?


    tror inte superiort är ett riktigt ord kolla stavningen där hehe,, tycker snarare det e så att dem som sitter på kontor inte klarar av ett muskel jobb så dem hamnade där bland alla fruntimmer istället hehe,, många riktiga män är oxå smarta de ena behöver inte utesluta de andra,, bengt på mitt jobb är en jävel på sudocku tex han löser de där skit snabbt på rasten
    Voodoodoll skrev 2016-03-16 20:39:54 följande:
    Du hade kunnat vara en flygande glittrade apekatt i sängen, med den där stavningen kommer du ingenstans med mig.
    ähh är väl inte så noga så länge du fattar vad ja skriver?? jag är bättre i bingen än hur ja stavar och det är väll de som är de viktiga? hehe

    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    Dr Nail skrev 2016-03-16 20:43:09 följande:

    Fucking bäst tråd. Men min fråga är: hur mycket pengar ska en riktig man ha? För du kan ju inte räknas som en man om du inte har pengar (speciellt om du är över 30), det vet alla. Men var går gränsen? Hur mycket ska man dra in/månad?


    pengar är väll inte jätte viktigt men nödvändit,, själv tjänar jag och gubbarna på jobbet bra,, mycket pengar i hantverkar yrken och anläggnins branshen, att vara riktig man handlar mer om hur man betér sig och inte så mkt om hur mkt pengar man drar in varje månad
    1234568 skrev 2016-03-16 20:44:37 följande:
    Är ju just det..dom tråkiga sakerna angående barn delen så  slipper man helst som kvinna också ;) Men tyvärr är det måsten, och så länge båda jobbar så bör man dela på den delen..så båda orkar :)

    Javisst kan vi det. Jag är singel också, med tvillingar på 18 månader :D Bor i Finland, finns mycket riktiga män här :)

    Det håller på och byggs för fullt utanför hos oss nu, taken byts ut på radhusen här. Så många riktiga män i farten dagarna långa :D Min son står i fönstret hela dagarna och tittar på lyftkranarna och männen på taken...ser ut att bli en riktig man av honom :P Dottern inte lika intresserad alls.

    Minns när mina twins var några månader gammal och jag var ute med dem i vagnen. Det satt 2 män med bärs i handen som jag gick förbi (riktiga män)..då den ena säger till den andra: "Det där är en riktig kvinna, att föda två barn på samma dag måste vara definitionen av en riktigt kvinna" :D skrattar åt det ännu idag :D
    härliga historier! ja i finland är männen fortf män, där är det minsan inget snack,, hadde jag bott närmare dig hade jag kommit över redan i kväll hehe hadde gärna flyttat till finland men dom pratar så konstit så hade vart svårt för mej där

    trevligt med dina barn oxå och kul att höra att dem växer upp i en bra miljö du är en bra mamma

    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    Dr Nail skrev 2016-03-16 21:01:11 följande:
    Hm. Okej. Ska inte ifrågasätta - du som är mannen!
    fråga på du ja skapte tråden för att svara på fråger och ge mitt pespektiv på saken!
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    Dr Nail skrev 2016-03-16 21:19:54 följande:
    Nej, men det var typ det. Jag hade en fråga och fick den besvarad. Ett steg närmare att vara en riktig man. Asså, jag menar inte som du (det vågar jag inte ens drömma), men iaf lite närmare dig. Vänta, det lät bögigt. Lite mer som du! Så. Ser du, jag lär mig :D
    de var bara kul att ja kunde hjälpa till, se mina tips tidigare i tråden oxå så lär du dej en hel del
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    StevenDiese skrev 2016-03-16 21:33:10 följande:
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är så onödig och jag skriver det här men: det heter grävmaskin!

    Skopan är det stora kärlet längst fram som man har materialet i.
    helt rätt, gräv maskin heter de, men vi ska inte bejära att personer som inte är riktiga män ska veta de,, du verkar va en riktig man förresten va jobbar du med? jag gissar på murare hehe
    Voodoodoll skrev 2016-03-16 21:36:14 följande:
    I vissa fall är det fördelaktigt att _inte_ förstå vad en person skriver.
    betyder de att vi har en dejt?
    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen

    tjenare alla härliga brudar, tråd startarn här,, såg att de kommit massa nya fråger sen jag var inne här på hemsidan sen sist, har nu knäckt första fredags ölen så ska ta mej lite tid att svara på lite,, verkar va många som är intresserade av att bli en riktig man! kul,,


    Anonym (???) skrev 2016-03-17 21:29:19 följande:

    En riktig man behärskar särskrivning? gIllar du en brun hårig sjuk sköterska bättre än en brunhårig sjuksköterska?


    hehe sjuk sköteskor är härliga brudar,, en gång när jag skar mej i tummen o behövde vård träffa ja en härlig sköterska,, fast hon var mer blond än brun hårig,, innan nån säger att en riktig man inte går till lassis i onödan (sant) kan ja trösta er med att såret va väldigt ljupt så man såg benet o det blödde som fan,,
    pica pica skrev 2016-03-17 23:08:38 följande:

    Undrar ju hur du "riktiga man" ser på om kvinnan i ett förhållande tjänar mer än mannen? Är detta ok enligt dina normer? Och om en kvinna är längre än sin man, hur ställer sig en riktig man till detta?


    är väl lungt om kvinnan kan få ihop till sin egen kosing,, mitt ex va rätt glad i att spenndera pengar och det va väl ingen dröm direkt,, ett fruntimmer ska förstås inte va längre än sin parnter hur skulle de se ut hehe
    Man 1973 skrev 2016-03-18 09:00:07 följande:
    Det där är inte lönt. Särskrivare förstår inte skillnaden.
    är det så viktigt då?? så länge ni fattar vad ja skriver spelar de ingen roll,, ja är här för att disskutera ämnet inte få nån svenska lektion,, gramatik och sånt får kontors nissarna skjöta hehe

    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen
    Voodoodoll skrev 2016-03-18 09:09:31 följande:
    Hahaha! En dejt? Ingår det även att vara världsfrånvänd i att vara en "riktig man" möjligen, eller är det humor jag skymtar?
    du verkar va en riktig kvinna med skinn på näsan tror du skulle gilla mej,, vi kan ta en tur i min gräv maskin på första dejten,, kan visa dig hur man styr skopan hehe
    Anonym (fniss) skrev 2016-03-18 09:41:00 följande:
    Hur är en riktig kvinna?
    en riktig kvinna står för va hon säjer men har även mjuka sidor,, t.e.x är dom bra på att visa känslor och får lov att gråta osv
    BandAnna skrev 2016-03-18 11:21:03 följande:

    Hahaha vilken trådstart. Jag sitter här och skrattar. Det bästa måste nog vara "gentel man som till exempel håller upp dörren för fruntimmrerna och så där"


    Berätta TS, hurdan är din humor? beskriv den gärna. 


    Gillar du rutiga flanellskjortor?


    Vilket är favoritmärket på öl? 


     


    härligt att du gillar min tråd,, ska svara på dina frågor

    jag har bra humor,, gillar korta ord vitsar med en bra poäng

    jess jag gillar rutiga skjortor,, enfärgade skjorter är för kontors råttor och pappers vändare skjorter som man inte behöver stryka är dem bästa hehe

    favoriten är som sagt mariestads, dricker faktist en fredags öl nu hehe
    Anonym (Borg) skrev 2016-03-18 11:47:17 följande:

    Kan en kvinna vara en riktig man?


    ????????????
    Anonym (Det så kallade högdjuret) skrev 2016-03-18 13:50:04 följande:

    Är någon som kör volvo 240, dricker finkel, har bastkjol och drömmer om att krympa sitt huvud, en man eller kvinna enligt din lärda mening?

    Och spelar det någon roll om vederbörande kan joddla och krypa igenom en kattlucka utan att ta av sig galonbyxorna?


    volvo är ett bra märke men 240 är lite gammal,, föredrar personligen de nyare modelerna men visst svenskt ska det va,, fattar inte va du menar med de andra du skriver,, bastkjol och galon byxor?? du har väl inte tatt till spriten mitt på dan? hehe



    bästa gräv maskin? Hitachi!
  • GräveJörgen

    förresten såg att min tråd inte är där ja la den från början,, nått måste gått fel här,,

    hur  kan man göra för att flytta tebaka den till::: fråga mej vad du vill

    ?


    bästa gräv maskin? Hitachi!
Svar på tråden Jag är en riktig man - fråga mig va du vill