• GräveJörgen

Jag är en riktig man - fråga mig va du vill

tjena alla härliga brudar!

jag är då en riktig man med följande cv
    - arbetar med tunga maskiner hela dagarna
    - hår på bröstet och sten hårda biceps
    - favorit drycken är bärs 
    - snusar lös snus minst en dosa om dagen
    - bra på hantverk å kan snickra å måla 
    - gentel man som till exempel håller upp dörren för fruntimmrerna och så där

jag svarar på fråger från både brudar (helst) men oxå andra män som sitter på kontor hela dagarna eller är pappa lediga och har fråger om hur man blir en riktig man,

må väl alla härliga brudar hehe

bästa gräv maskin? Hitachi!
  • Svar på tråden Jag är en riktig man - fråga mig va du vill
  • Dr Nail
    GräveJörgen skrev 2016-03-16 21:03:07 följande:

fråga på du ja skapte tråden för att svara på fråger och ge mitt pespektiv på saken!

Nej, men det var typ det. Jag hade en fråga och fick den besvarad. Ett steg närmare att vara en riktig man. Asså, jag menar inte som du (det vågar jag inte ens drömma), men iaf lite närmare dig. Vänta, det lät bögigt. Lite mer som du! Så. Ser du, jag lär mig :D
  • GräveJörgen
    Dr Nail skrev 2016-03-16 21:19:54 följande:
    Nej, men det var typ det. Jag hade en fråga och fick den besvarad. Ett steg närmare att vara en riktig man. Asså, jag menar inte som du (det vågar jag inte ens drömma), men iaf lite närmare dig. Vänta, det lät bögigt. Lite mer som du! Så. Ser du, jag lär mig :D
    de var bara kul att ja kunde hjälpa till, se mina tips tidigare i tråden oxå så lär du dej en hel del
  • StevenDiese
    1234568 skrev 2016-03-16 20:18:49 följande:

Jag kan faktist hålla med dig på en hel del punkter för vad jag tycker är en riktig man. Men en punkt du tar upp som "omanligt"..att vara pappa ledig..Där mister du många poäng hos de allra flesta tjejer/fruntimmer. För det finns INGET som är så manligt som en man som tar hand om sina barn, och då även är pappaledig för att hjälpa till. Det är manligt!
    En familjefar det är en riktigt man!

Älskar din bild..en grävsopa :D

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är så onödig och jag skriver det här men: det heter grävmaskin!

Skopan är det stora kärlet längst fram som man har materialet i.
  • Voodoodoll
    GräveJörgen skrev 2016-03-16 20:45:57 följande:
    tror inte superiort är ett riktigt ord kolla stavningen där hehe,, tycker snarare det e så att dem som sitter på kontor inte klarar av ett muskel jobb så dem hamnade där bland alla fruntimmer istället hehe,, många riktiga män är oxå smarta de ena behöver inte utesluta de andra,, bengt på mitt jobb är en jävel på sudocku tex han löser de där skit snabbt på rasten
    Voodoodoll skrev 2016-03-16 20:39:54 följande:Du hade kunnat vara en flygande glittrade apekatt i sängen, med den där stavningen kommer du ingenstans med mig.
    ähh är väl inte så noga så länge du fattar vad ja skriver?? jag är bättre i bingen än hur ja stavar och det är väll de som är de viktiga? hehe

I vissa fall är det fördelaktigt att _inte_ förstå vad en person skriver.
  • GräveJörgen
    StevenDiese skrev 2016-03-16 21:33:10 följande:
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är så onödig och jag skriver det här men: det heter grävmaskin!

Skopan är det stora kärlet längst fram som man har materialet i.
    helt rätt, gräv maskin heter de, men vi ska inte bejära att personer som inte är riktiga män ska veta de,, du verkar va en riktig man förresten va jobbar du med? jag gissar på murare hehe
    Voodoodoll skrev 2016-03-16 21:36:14 följande:
    I vissa fall är det fördelaktigt att _inte_ förstå vad en person skriver.
    betyder de att vi har en dejt?
  • Dr Nail
    GräveJörgen skrev 2016-03-16 21:23:43 följande:

de var bara kul att ja kunde hjälpa till, se mina tips tidigare i tråden oxå så lär du dej en hel del

Absolut, tack! Fortsätter följa.
  • ITpappan

-klär sej i rosa schorta
    Jag brukar stava det skjorta. Äger dock ingen rosa. Räknas babyblå?
    -har mjölk å socker i kaffet
    Tyvärr endast mjölk. Får jag 0,5 poäng?
    -dricker öl från mikro bryggerier och gillar inte lager öl
    Dricker allt från Guinness till lager, även microbryggerier. 0,5 poäng även här?
    -har cykel hjälm å cyklar till jobbet
    Jajamen! Cyklar till jobbet. I hjälm! (Kör ibland Audin också). Full pott va?
    -sitter på ett kontor hela dagarna å vänder papper
    Inga papper. Men kod! Räknas det? 1 poäng?
    -kan inte slå i en spik
    Der kan jag. Innebär det att jag inte får poäng?

• Anonym (Jag har frågor!)
    GräveJörgen skrev 2016-03-16 20:34:03 följande:
    jo skälvklart tycker ja det men man får över driva lite de är en del av spelet så att säja hehe,, men ibland får man leta upp nån rugg uggla ändå när klockan börjar närma sig stägning hehe
    Anonym (Jag har frågor!) skrev 2016-03-16 20:22:17 följande:Mina frågor:

-vem är det som bestämmer vad som definierar "en riktig man"?
    -om "en riktig man" skulle bli sjuk och inte kunna träna på länge och bicepsen inte var så hårda längre, är han inte "riktig" då?
    -måste man leva upp till alla kriterierna för att vara "riktig"?
    -om en man lever upp till din beskrivning helt och hållet, men ändå är hemma och är pappaledig, är han inte riktig då?
    -om man lever upp till alla dina kriterier men är tyst, försynt och vågar inte säga ifrån utan blir ständigt "trampad på", är man fortfarande man?
    bra frågor Anonym
    - detta är ju då min defnition och många håller med mej om du läser i tråden här
    - jo men gymmet finns ju alltid där bara att träna upp biceps igen!
    - nja de var ju mest menat som exempel
    - nej hehe
    - nej för tusingen en riktig man säjer alltid ifrån på skarpen,, speciellt om de är nån mindre än en skälv,, man ska aldrig bli trampad på

du postar gannska mycket här på forumet har ja sett, skriver ju nästan i vajrje tråd hehe
     ge mej en chans så ska ja omvända dej ja e en riktig tiger i bingen så att säga hehe
    Ok, då har vi helt olika syn på vad en "riktig man" är.

För mig är en RIKTIG man:
    -Av det manliga könet
    -Gentleman
    -Har pondus
    -Har inga problem med att kvinnan är mer välbetald än han
    -Ser inte rosa, vin, blommor och andra "typiska kvinnliga" saker som ett hot eller omanligt utan för vad de är, dvs en färg bland många andra, dryck, växter som med sina färger kan förgylla en annars grå vardag etc
    -Ser det som en självklarhet att föräldraledighet, uppfostran och allmänt ta hand om barnen gör man tillsammans som föräldrar

Hur ser du att "en riktig kvinna" ska vara?
  • Anonym (Honey)

En riktig man är inte blyg. Var är du på bilden? Bakom grävmaskiner eller under den? Är du en lång och ståtlig man eller bara ett litet förkrympt muskelpaket?

• Anonym (Johanna)
    EnAnonumius skrev 2016-03-16 21:48:56 följande:

Att hålla på att tjata, (sim du gör) om hur omanligt det är med rosa så kan jag aldrig se dig att vara tillräckligt man för din kuk alls.

Du beter dig som en jävla kärring.

Hahah! Helt rätt :)
Svar på tråden Jag är en riktig man - fråga mig va du vill