Mamma Mu1 skrev 2016-03-21 03:51:26 följande:
Usch jag förstår dig, tro mig. Problemet är att jag inte haft samma ork som du. Det har varit för mycket på en gång i livet som dragit ner mig så jag har varit den som gett upp istället i de fighter jag inte trött att jag kan vinna. Men nu har man ju en liten att tänka på så man borde ju kämpa för hans skull även om man inte orkar för sin egen. Man vill ju att de små ska ha en frisk mamma så länge som möjligt.
Jag ska se om jag kan hitta den boken. Tack för tipset! Och ja, kanske även kolla upp ett och annat när vi är i Belgien i sommar nu efter att ha hört sin historia.
Jag förstår din oro . Vi har också kämpat för att vara här. Vi hade försökt i 2 1/2 år innan vi blev gravida och jag hade sedan länge gett upp hoppet om att det skulle kunna ske på naturlig väg. Och så plötsligt hände det! Helt otroligt!
Ja haha hungern och suget är svåra att styra över nu. Jag äter ju liberal LCHF vilket hjälper mig att hålla mig mättade än om jag ätit massa kolhydrater och socker. Men jag kan säga att jag fallit dig några gånger nu under graviditeten. Men det måste man låta sig göra också. Tänk inte på det där äpplet. jag löste också det i början men Det är så individuellt. Tänk på att du håller på att tillverka en hel liten människa där inne. Inte så konstigt att du blir hungrig och sugen haha :D Jag skulle säga, ät så hälsosamt som möjligt, men är när du är hungrig! Det är inte meningen att man ska äta för två men inte heller att känna sig svällt. För egen del tillåter jag mig att äta frukt nu vilket jag är restriktiv med i vanliga fall. Bättre det än processat socker tänker jag. Och ibland mörk choklad. Och jag äter när jag känner för det.
Ja i övrigt mår jag bra. Foglossning, dålig sömn och oro är väl mina största problem men som sagt, vi tillverkar små människor där inne så något måste man ju ha :p och så kisseriet sen då...!! Känner mig som en kissmaskin de flesta dagar och undrar ofta varför jag gör mig jobbet att lämna toan. Jag kan ju lika väl bosätta mig där inne och bespara mig jobbet liksom hahaha. Men som sagt, small price to pay! Det är värt allt när man känner de där underbara sparkarna <3
Känner igen mig mycket! Man vill ju verkligen vara en så frisk mamma som möjligt! Ett litet steg i taget försöker jag tänka. Också försöker jag ta så mycket hjälp av omgivningen som möjligt, delegerar där jag kan och ser till att alltid få sällskap till sjukvården numera.
Så helt fantastiskt att det "bara blev" efter så lång tid!! Underbart! Vi har försökt i tio år, men då har jag varit svårt sjuk i perioder och det har då blivit långa pauser. Detta var fjärde ivf-försöket. Hoppas så innerligt att det ska se bra ut när vi ska på ultraljud nu i veckan!! Och vi förde tillbaka två blasto, så man vet ju aldrig...
Ha ha, jo jag ska tänka så, att jag tillverkar en liten ny person där inne. Det går hur som ändå inte att stoppa hungern med annat än mat... Jag äter ju paleo och det är nog tur. Hade nog varit ostoppbar om jag hade tålt rostade mackor med extra ost och varm choklad!! ;) Inget fel i att äta lite sådant också, om magen tål det, men jag hade nog inte kunnat sluta... Jag är mer restriktiv nu än innan graviditeten. Har reagerat på potatisväxterna med kraftig pulsstegring ibland efter måltid, så jag utesluter dessa nu i början när allt är så känsligt. Får även medicin för att dämpa mitt immunförsvar så att det inte ska ge sig på graviditeten och då känns det ju onödigt att reta det med mat jag inte är "säker" på. De senaste dagarna har suget efter hamburgare varit helt enormt. Gör scones på mandel-, kokosmjöl och ägg, också grönsaker och hemgjord majonnäs. He he, tror jag ska ta mig en alldeles snart... Tror det är bra att du även äter lite frukt nu under graviditeten, finns ju mycket nyttigheter däri med. Själv börjar jag dagen med en stor skiva äpple, då slipper jag mycket av illamåendet. Å, mörk choklad längtar jag efter! Jag har ibland reagerat på det också, så för säkerhetsskull låter jag bli det också nu i början. Men i sommar hoppas jag kunna frossa i choklad och bananglass. :)
Gott att höra att du i stort mår bra!! Tänk så härligt att få känna sparkarna!! Det längtar jag så innerligt efter!!
Ha ha, det är nog allt tur att du lämnar toan då och då! Kisseriet oroar mig lite... vi bor på landet med utedass och det är en bit dit... Men mannen har lovat att snarast installera en enklare innetoa för nr1. Det tackar jag för!! ;)