Inlägg från: Grodis15 |Visa alla inlägg
  • Grodis15

Barnförsäkring

Ja dom kan neka er försäkring. Mitt barn blev nekad efter de fått infon man får på BB dvs längd, vikt, apgr(?), hur förlossningen gick osv. De gjorde utredning och nekade igen. Jag har ett fullt friskt barn.

• Grodis15
    Lavelii skrev 2016-03-19 00:21:20 följande:

Ja, det är ju det man hört. Och skulle de i vårt fall gå efter förlossningen, apgar etc så skulle de inte neka oss. För trots missbildningen och prematuriteten så mådde hen bra, full apgarpoäng etc...

Vad har ni för försäkring då? Eller har ni ingen? De flesta som jag mött som har barn med samma

Missbildning som mitt barns, har ändå iaf någon försäkring. Och många pratar om att Folksam försäkrar alla barn men med förbehåll för då tex i vårt fall missbildningen.

Jag glömde, du måste även fylla i födelsevecka och då är det något som avviker och ni kommer då att få följdfrågor om det finns kända sjukdomar och liknande. De kommer med största sannolikhet även vilja se barnets journaler.

Vi blev först nekade försäkring hos trygg Hansa och IF och jag tittade på Folksam som försäkrar alla barn men den är ju inte lika bra tyvärr. Efter 3 månaders utredning neka trygg Hansa oss helt trots att vi haft gravidförsäkring och har våra egna personförsäkringar där men IF godkände oss tillslut. Du kan ju testa men jag tror det kan bli svårt hos dessa två. Ta Folksam annars, det är ju viktigt att ni får någon försäkring även om den inte är lika bra.
Svar på tråden Barnförsäkring