• Anonym (Gubbe?)

Grått hår, vad tycker ni kvinnor?

Hej! Jag har funderat på en sak min vän sade till mig; nämligen att gråhårighet är sexigt! Jag är 36 år gammal och har, sedan jag minns, färgat håret i olika nyanser. Nu har jag tröttnat på det och till följd av för mycket färgande under lång tid har jag få hårstrån kvar som inte har grånat! Enligt min vän tycker de flesta kvinnor, särskilt de mellan 20-40 att det är extremt sexigt med grått hår! Min fråga till er, framför allt kvinnor i nämnda åldersgruppen, är vad ni tycker om gråhåriga 30-40 åringar?

• Svar på tråden Grått hår, vad tycker ni kvinnor?
  • Anonym (Fint)

Hej

Jag tycker att det är riktigt snyggt! Jag är 37.

• Mlady

Jag tycker att det kan vara riktigt snyggt om det förövrigt sitter på en attraktiv person :)

• Scoops

Väldigt sexigt! Jag är 27.

• flygrl

Tycker grått eller grånande hår e snyggt på rätt man. Kan se väldigt manligt ut. Noja inte över det TS! :)
    Är 18.

• Anonym (G)

Det beror på mannen. Det kan vara väldigt sexigt.

• Anonym (Gubbe?)

Beror på mannen, hur menar ni? ;)

• Fjäril kär

Hurvida någon är gammal beror på hur man är som person  och inte på en hårfärg. 

Grått hår är sexigt om det bärs med värdighet och stil och i övrigt sitter på en attraktiv man. 

• Anonym (Omständigheterna)

Har sett många vackra gråhåriga män och kvinnor.

Det sitter liksom inte främst i håret om man blir attraherad. En ful person med grått hår förblir ful. En vacker person med grått hår förblir vacker.

Men om du ser okej ut kvittar nog din hårfärg. Bär upp den med stolthet och pondus så blir det bra. Är nog bara en liten liten skara som attraheras av just grått hår oavsett vem det sitter på, liksom.

• klyban

Grått är bara en hårfärg av många.
    Men det är för många förknippat med lite högre ålder, och dessa kanske inte många är så himla sexiga.
    Men när det helt plötsligt sitter på en yngre man, låt oss säga >50år.
    Så är det helt plötsligt nått nytt och spännande, och tror kvinnor kan tända på sånt.
    På samma sätt män kan tända på annorlunda utseenden.

• Anonym (nä)

Tycker inte att det är sexigt alls. Däremot säger jag inte att det är fult. Men jag förknippar det med ålderdom, och antar automatiskt att det är någon i pensionsåldern jag ser när jag ser en gråhårig på håll. Jag vill ju inte se ut som killens barnbarn vid snabbt påseende, men det är jag det. Smaken är uppenbarligen delad, men om du nu ska ragga (på någon hyfsat ung) är det nog ändå mer allmänt gångbart att färga håret :)

• Aniiee

Som anime-fan måste jag säga: Grått hår är fan sexigt! Både på 19-åringar och på 60-åringar =P

IRL..... Let me just say: Leroy Jethro Gibbs...... *dreaming*

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • klyban
    Aniiee skrev 2016-03-19 22:28:01 följande:
    Som anime-fan måste jag säga: Grått hår är fan sexigt! Både på 19-åringar och på 60-åringar =P

IRL..... Let me just say: Leroy Jethro Gibbs...... *dreaming*

Jag måste säga att denna skådespelares roll.
    Är en av de absolut bästa, och intressanta karaktären man kan se på TV.
    Älskar den serien jätte mycket.
    Är han snygg/stilig, jo kan hålla med(och jag som man säger detta).

• Aniiee
    klyban skrev 2016-03-19 22:48:42 följande:

Jag måste säga att denna skådespelares roll.
    Är en av de absolut bästa, och intressanta karaktären man kan se på TV.
    Älskar den serien jätte mycket.
    Är han snygg/stilig, jo kan hålla med(och jag som man säger detta).

Ja, det är absolut en av de bästa serierna just nu. 
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Anonym (Jag)

Jag var 29 när jag fick mitt första gråa hårstrå, min mamma började bli gråhårig när hon va kring 35 och när hon var 40 var hon väldigt grå hårig, sådant kan ligga i släkten, jag är nu 35 och det har blivit ännu mer grått så var tvungen att börja färga. På män kan det vara snyggt beroende på hur dom ser ut. Känner mig inte gammal inombords bara för att man råkar åldras till det yttre. Men åldrande är ett ämne som man borde våga börja prata å om mera. Jag tror många är rädda för att åldras, jag är en utav dem som är rädd för det. Och hjälper ju inte att vintern är så lång heller, denna vintern känner ja mej gammal. 

• klyban
    Anonym (Jag) skrev 2016-03-20 01:19:16 följande:
    Jag var 29 när jag fick mitt första gråa hårstrå, min mamma började bli gråhårig när hon va kring 35 och när hon var 40 var hon väldigt grå hårig, sådant kan ligga i släkten, jag är nu 35 och det har blivit ännu mer grått så var tvungen att börja färga. På män kan det vara snyggt beroende på hur dom ser ut. Känner mig inte gammal inombords bara för att man råkar åldras till det yttre. Men åldrande är ett ämne som man borde våga börja prata å om mera. Jag tror många är rädda för att åldras, jag är en utav dem som är rädd för det. Och hjälper ju inte att vintern är så lång heller, denna vintern känner ja mej gammal. 

Vet inte ens när jag fick mina första, men sen fick inte mer.
    Men någon gång 15-20år var jag nog, en liten tuss på 30-50st hårstrån.
    Och mer mot vitt nästan.

Svar på tråden Grått hår, vad tycker ni kvinnor?