• Anonym (:()

Gått bra för någon med koagulerat blod?

Haft lite blodblandade flytningar till och från(v.7 nu) och igår rann det till färskt blod och några små klumpar kom ut i samband med lite värk i magen.
    Största var ca 2x1 cm lång. Tänkte att nu är det kört såklart men det slutade ganska snabbt efter..
    Blev gravid direkt efter skrapning och undrar om det skulle kunna vara gammalt blod därifrån som kommer ut..sen är det iofsig inte brunt...

Gah detta gör mig galen. Har vul först på tisdag.

Någon som varit med om liknande, att det hållt på sådär tom med klumpar?

• Svar på tråden Gått bra för någon med koagulerat blod?

kalaspuff! 

• terfje

Jag är i vecka 10+1 idag och fick en jätte blödning när jag trodde jag var u v7 fick även en jätte klump ut. Åkte in akut och hjärtat slog. Har varit inne två gånger till efter det för att kolla och bebis har växt och hjärtat slår fortfarande.

terfje skrev 2016-03-19 12:00:19 följande:

Jag är i vecka 10+1 idag och fick en jätte blödning när jag trodde jag var u v7 fick även en jätte klump ut. Åkte in akut och hjärtat slog. Har varit inne två gånger till efter det för att kolla och bebis har växt och hjärtat slår fortfarande.

Tack för ditt svar!
    Var det då koagulerat blod tror du? Mina klumpar var ju ganska små och har tidigare fått höra att upp till 1 cm klumpar kan vara okej att få under grav men dessa var ju något större..
    Har läst lite om hotat missfall och är rädd att det är det..tiden tills vul på tisdag går i snigelfart och jag vill verkligen inte få ett mf till nu efter det förra.

När jag fått mf förut har det bara ökat med blod och klumpar och man har förstått att det varit kört men att det bara avstannade ger mig ändå lite hopp. 

terfje skrev 2016-03-19 12:00:19 följande:

Jag ringde in men fick inte komma och kolla..de säger att de ändå inte kan påverka så här tidigt..
  • terfje

Det är bara att åka in. Min stora klump var cirka 3 cm *2 cm. Jag har haft tre missfall och ett utomkvedes. Sjukvården brukar säga så.

terfje skrev 2016-03-19 15:25:44 följande:

Det är bara att åka in. Min stora klump var cirka 3 cm *2 cm. Jag har haft tre missfall och ett utomkvedes. Sjukvården brukar säga så.

Har inte kommit något mer blod, bara antydan till brun flytning som enligt sköterskan betyder att blödningen slutat. 
    Har ju mitt vul på tisdag så biter ihop tills dess. Orkar inte åka in och sätta mig och vänta i timmar ändå. Om det inte skulle bli att jag skulle få väldigt ont.
  • terfje

Jag hade inte ont vid jätte blödningen men det kom blod till och från men mycket lite som slutade för en och en halv vecka sedan. Hoppas allt går bra.

terfje skrev 2016-03-19 21:10:56 följande:

Jag hade inte ont vid jätte blödningen men det kom blod till och från men mycket lite som slutade för en och en halv vecka sedan. Hoppas allt går bra.

Jag hade ont precis innan det rann till och lite under tiden.
    Fast mina mf har inte betett sig såhär så om det varit det på g har det med minst sannolikhet inte blivit fullbordat.
    Mår mer illa idag och har även mer ont i brösten så hormonerna borde även ha ökat. Har inget ont nu och inget blod alls. 
    Jag skulle haft min mens nu..vet inte om det kan påverka..

• terfje

Vid mina tidigare missfall så har jag börjat blöda lite ett bra tag och sedan har kroppen stöt ut med världens smärta. Då jag har kollat de två senaste missfallen så har man inte sett tydliga hjärtslag. Det var annorlunda vid mitt första då jag hade konstiga flytningar och fick komma in och kolla och då slog hjärtat för att 4 timmar senare få en liknande jätte blödning som jag fick denna gången och fick åka in igen och hjärtat hade slutat slå.

Än så länge har bebis fortsatt växa och hjärtat slå.

terfje skrev 2016-03-20 08:22:58 följande:

Vid mina tidigare missfall så har jag börjat blöda lite ett bra tag och sedan har kroppen stöt ut med världens smärta. Då jag har kollat de två senaste missfallen så har man inte sett tydliga hjärtslag. Det var annorlunda vid mitt första då jag hade konstiga flytningar och fick komma in och kolla och då slog hjärtat för att 4 timmar senare få en liknande jätte blödning som jag fick denna gången och fick åka in igen och hjärtat hade slutat slå.

Än så länge har bebis fortsatt växa och hjärtat slå.

Samma här. Har aldrig varit med om MF som avstannat. Har börjat med blod som blivit mer och mer med klumpar och jätteont. Sen blött några dagar till en vecka..Funderar på om jag haft rester från skrapningen och om det är det som kom ut..
  • terfje

Jag vet inte vad det kan bero på.  Blir inte klok på den här graviditeten jag har nu heller med tanke på jätte blödningen, men har en misstanke att jag har haft två stycken ifrån början men det är ju aldrig något jag kommer få reda på.

terfje skrev 2016-03-20 13:36:57 följande:

Jag vet inte vad det kan bero på.  Blir inte klok på den här graviditeten jag har nu heller med tanke på jätte blödningen, men har en misstanke att jag har haft två stycken ifrån början men det är ju aldrig något jag kommer få reda på.

Hur har det gått för dig? 

Jag är i v.10 nu och gjorde vul i förrigår vilket visade att allt var fint. 
    Fick ändå bruna flytningar igår och har fått till och från, ibland även lite blod vilket gör mig nervös. Antar det är från tappen eller slemhinnan eftersom livmodern inte hade något blod i sig och doktorn sa bebisen är väl skyddad.

Svar på tråden Gått bra för någon med koagulerat blod?