• Anonym (Saga)

En kukfråga

Ska man dra tillbaka förhuden när man slickar på ollonet? När man suger på kuken också? Hur långt? Ska ollonet vara fritt från förhuden? Jag förstår inte det här med förhud. Ja, jag är ung!!

• Svar på tråden En kukfråga
  • MEE83
    Ja, det är normalt, vissa har för tight förhud, och kan då behöva åtgärda det genom att gå till klinik, och bli omskärda, så var fallet för en av mina bästa kompisar, men för de allra flesta, så fungerar det utmärkt att dra bak förhuden, och det är så det skall vara, det är så att säga ett skydd när man inte har sex, ollonet är mycket känsligare än huden.

Drar du bak den för långt kan det göra lite ont, så undvik helst det, och har du riktigt oflyt kan ju frenulum, ollonsträngen(den lilla sträng som är fäst vid ollonet och huden) dras av helt, det är inte så kul, gör ont som fan och blöder rätt mycket, då kuken är fylld med blod när man har erektion, dessutom blir det fullständigt sex- och onanistopp tills det läkt. Går den av helt får man gå till läkaren och sy eller bränna med laser. Detta kan hända vid samlag också, vilket var fallet för mig, "vi" tål rätt mycket, men ibland kan det gå åt pipan ändå.

• Anonym (Saga)
    MEE83 skrev 2016-03-20 16:36:06 följande:

Ja, det är normalt, vissa har för tight förhud, och kan då behöva åtgärda det genom att gå till klinik, och bli omskärda, så var fallet för en av mina bästa kompisar, men för de allra flesta, så fungerar det utmärkt att dra bak förhuden, och det är så det skall vara, det är så att säga ett skydd när man inte har sex, ollonet är mycket känsligare än huden.

Drar du bak den för långt kan det göra lite ont, så undvik helst det, och har du riktigt oflyt kan ju frenulum, ollonsträngen(den lilla sträng som är fäst vid ollonet och huden) dras av helt, det är inte så kul, gör ont som fan och blöder rätt mycket, då kuken är fylld med blod när man har erektion, dessutom blir det fullständigt sex- och onanistopp tills det läkt. Går den av helt får man gå till läkaren och sy eller bränna med laser. Detta kan hända vid samlag också, vilket var fallet för mig, "vi" tål rätt mycket, men ibland kan det gå åt pipan ändå.

Tack!!! Jättebra!! Läst att slicka på undersidan och uppåt ska vara skönt?
  • MEE83
    Anonym (Saga) skrev 2016-03-20 20:48:27 följande:
    Tack!!! Jättebra!! Läst att slicka på undersidan och uppåt ska vara skönt?
    Ja, det finns många olika sätt och tekniker, hela paketet på oss är känsligt och mottagligt för stimulans, även andra delar av kroppen givetvis, så att bara fokusera på ollonet blir lite endimensionellt, oralsexet kan vara som ett sänghångel, när man ligger i sängen(eller soffan eller var man nu råkar befinna sig) med en kille eller tjej och smeker varandras kroppar, magen, bröstkorgen, låren, osv, för många av oss är det också en skön, intim och upphetsande grej. Oralsexet, är lite som the icing on the cake, eller grädden på moset, så du kan variera dig, och du har förhoppningsvis två händer. Skrattande

Om det är t ex en pojkvän du har, eller planerar att ha kul med, så kan du prova dig fram och se hur han reagerar, och se vad han verkar tycka vara skönast, förhoppningsvis finns det viss kommunikation, speciellt då om ni är oerfarna, 100 frågor mitt under akten är inte passande, men ett eller två "tycker du om när jag gör så här" skadar inte om du känner dig osäker. Sedan behöver inte en tjej göra 100 olika saker under samma akt(de flesta killar kommer vara en stor vandrande smileyface över hela grejen ändå), det kan vara kontraproduktivt, då det blir en ny typ av stimulans för snabbt.

Det finns enligt mig, och då talar jag enbart för mig själv, två fallgropar(om man bortser från självklara saker som att undvika att slita av frenulum Flört ), 1. tjejer som gör för mycket, det vill säga t ex byter "teknik" var och varannan sekund, man(jag) hinner aldrig "bygga upp trycket" då, och 2. de som gör för lite, då kan det bli stagnation, eller överstimulans av det området, man kan bli lite "bortdomnad", mindre känslig. Variation är bra, men i lagom portioner.  

Man kan ganska snabbt snappa upp vad en annan person tycker om(kommunikation hjälper), och när man varit med en person några gånger så har man förhoppningsvis rimlig koll på vad den andra personens basplatta är, dvs njuter mest av.

Min sambo, som jag varit tillsammans med i 6 år snart(dvs väldigt mycket sex och många timmar där vi gett varandra njutning), kan mig och min kropp lite som baksidan av sin egen hand(och jag kan givetvis hennes), så hon vet vilka knappar hon kan trycka på, och hon kan även hålla mig på "gränsen" och dra ut på det, edga mig om hon är på det humöret.

Det behöver inte vara så avancerat, "vi"(av manligt kön) är i grund och botten inte jätte avancerade, och det är kanske bäst att hålla det basic i början om man är oerfaren, vill man sedan experimentera och utforska nya saker och tekniker, så kan det vara spännande och upphetsande. .  
Svar på tråden En kukfråga