• Anonym (Yeahman)

Grov adhd ?

Tjena !

Jag tror mer och mer att jag kan ha rätt grov adhd.

Jag känner igen mig på alla fronter glömmer nycklar osv så vi skippar det snacket.

Jag frågar ofta min tjej vart de finns saker hela tiden och en sekund efter så går jag och hämtar grejen ändå.

Jag kan bli irriterad när jag inte hittar grejer eller att dom inte är på sin plats.

Idag gick jag och frugan till maxi.

Jag tar en lapp till kundservice och ska hämta ut ett paket . och i mitt sms så står det att man ska trycka på länken för att komma till order numret som jag måste säga upp för att få mitt paket.

Min Tjej står en bit bort med min telefon och ringer o beställer pizza, och jag ska gå o hämta mitt paket för det är min tur.

Jag kommer på att hon har telefon när jag väl står vi kassan och det är folk bakom just där i den sekund så börjar jag bli helt stressad !

Ja hämtar min telefon irriterat och går fram till kassan igen och ska slå upp sms ET , men så kommer jag på att jag inte har något internet som jag måste ha för att se order numret.

Då kommer min tjej fram o frågar om de krånglar. Jag säger ja ! Irriterat !!

Och så säger hon att jag kan låna hennes telefon men jag får sån panik och skiter i allt ! Skiter i paketet blir arg och bara vill ut från maxi och allt folk.

Alltså jag har problem med nytt folk om de är stora grupper kan verka helt efterbliven .

Men är jag med mina kompisar så är jag rolig, självförtroende allt !!

Under en arbetsdag kan ja va sjukt glad deppig sjukt glad igen.

Jag mådde dåligt en dag vet inte varför gick in till chefen och sa !! Du jag mår dåligt jag kan inte vara kvar här jag måste hem, av ren panik.

Någon som känner igen sig ?

Snälla skriv så de flödar ! Tack

• Svar på tråden Grov adhd ?
  • Kerubmamman

Har det alltid varit så här? Eller har det kommit på senare år? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Carambolan

Undrar också om du alltid har haft det så där? För min spontana tanke är att det lika gärna kan vara stressrelaterat.

• Anonym (Yeahman)

Det har alltid varit såhär, sålänge jag kan minnas.

Men har aldri tänkt på adhd , det slog mig stenhårt , från det att jag börjat läsa om det.

Jag kan läsa om saker på nätet i flera timmar i sträck nonstop .

Från de att jag misstänkte att jag hade adhd så har jag nog fan läs varenda mening om diagnosen .

Jag har läst så mycket om de nu att jag intr orkar läsa mera .

• Jossaaan

Hej du!

Jag har Adhd, haft diagnosen i snart 6 år. Dina symtom kan jag mycket väl känna igen mig i. Men jag tror också att du behöver något som gör dig avslappnad, humörsvängningarna som du beskrev tänkte jag direkt på, hur mår du när det blir så?

Jag skulle råda dig att försöka få hjälp. Tänk på att läkarna bara vill ditt bästa. Kommer bli tufft att gå igenom diagnotiseringen, men det är väldigt värt det.

Hoppas det blir bättre.

Svar på tråden Grov adhd ?