Knöl i halsen
Hej Familjeliv, vänder mig nu till er eftersom jag börjar bli orolig. Jag har de senaste åren varit sjuk till och från. Får lätt halsfluss och haft körtelfeber vid ett antal tillfällen och då även legat inne på akuten pga svullen hals. Numera går jag runt med svårigheter att andas och halsen känns konstant svullen. Jag har för ett par veckor sedan upptäckt en liten knöl bak i gommen med något som liknar små hål ovanför. Gick givetvis till läkaren men han tyckte det såg ofarligt ut. Till saken: knölen är kvar efter ca 2 mån och känslan av svullnad/svårighet att andas med. Känner någon igen sig eller vet ni vad jag kan göra? Jg börjat bli orolig och få ångest över detta. Är rädd att läkaren jag träffade senast viftade bort det pga att jag är ung. Jag har träffat många läkare men de tar mig inte på allvar. Behöver jag oroa mig?
Vill även tillägga att jag lätt blir sjuk och fryser mycket (har på gränsen till inget immunförsvar) och framförallt problem med halsen och övre luftvägar. Kan iofs bero på att jag har barn i förskoleåldern. Jag har tagit bilder men man ser knappt det jag beskriver men på höger sida kan man se att det buktar ut lite. Knölen gör inte ont men det känns trångt längre ner i halsen. OBS! VILL VARNA FÖR KÄNSLIGA BILDER!