• fartty

Kramp slidan hela tiden- första trimestern

Hade en graviditet i höstas då denna snippsmärta eller kramp kan jag också kalla det började... Blev intensivare under två veckor sen fick jag missfall i V6+... Och då fick jag ändå se hjärtat under tiden jag blödde, så antar kroppen stötte ur det...

Är nu i v11+4... Fick progesteron utnskecet tidigt för motverka missfall..

Sen började jag fasa ut progesteronet för en vecka sedan och det var lite innan desamma snippkramp började...

Är orolig att denna värk betyder missfall... Frågade läkaren om det när jag var tidigt i denna graviditeten och hon sa att hon inte ser något onormalt...

Så vad är denna krampen? Det kan göra ont på höger sida... På alla sidor liksom men minst på vänster...

Har två barn sedan tidigare och aldrig haft ont i underlivet förutom i samband med förlossning.. Ska inte till läkare förrän om ca 3 veckor... Och befinner mig dessutom utomlands just nu där det är svindyrt att söka läkare.

Har googlat och ser det är normalt att ha ont i några sekunder eller minuter men jag har liksom ont hela tiden....

Glömde nämna att jag har haft ont i det benet på höger sida av underlivet idag oxkså. Så om det skulle vara foglossning skulle jag väl inte känna av det så tidigt och i underlivet och hela tiden? Förra graviditeten kom ju smärtorna direkt...

Min mamma påstår att det säkert kan vara normalt men har aldrig hört om någon som har värk hela tiden.

• Svar på tråden Kramp slidan hela tiden- första trimestern
  • Angelicas123

Hej! Ser att tråden är några månader gammal, hur gick det för dig ts? Är gravid i v 6 och har också kramper i underlivet nästan hela tiden, vet inte om det är normalt eller inte. Hoppas att allt gick bra för dig

Svar på tråden Kramp slidan hela tiden- första trimestern