• elinaehn

roligt påsklov tolvåring

Min tös kompisar reser bort. Jag vill gärna passa på att göra ett mysigt påsklov med min dotter. Bio badhus när förstås möjligt men skulle vilja komma på något nytt, en överraskning:) Har någon tips? Bor i Sthlm, ingen bil. En övernattn är ok... Hoppas på fina flrslag

• Svar på tråden roligt påsklov tolvåring
  • Rocket Mania

Men 12 är kanske för ungt, tryckte iväg för tidigt där. De har nog 16-årsgräns. Kolla, de har barnveckor också.

• viseversa
    Rocket Mania skrev 2016-03-21 08:44:35 följande:

Åka till Yasuragin en natt? Jättemysigt men inte gratis

Vad är det?
  • Rocket Mania
    viseversa skrev 2016-03-21 08:46:02 följande:
    Vad är det?
    Det är ett japanskt SPA precis utanför Stockholm. Bad och god japansk mat, massage osv. Lugn och ro och tanka energi.

www.yasuragi.se
  • Rocket Mania

Förlåt att jag spammar men det är 16-årsgräns ser jag nu. Ingen barnspecial över påsk utan det är bara på sommaren. Så mitt tips var uselt.

• hallonhopp

Finns det något roligt som händer på biblioteken eller muséer som ditt barn skulle gilla? Jag bor i en mycket mindre stad men här händer det ofta kul saker på sådana platser under skollov både för stora och små barn. 

• Carambolan

När jag var i den åldern åkte jag ofta till Finland med min farmor (som kom därifrån). Jag tyckte det var superspännande med kryssningen men också att strosa runt i helsingfors och bara se annorlunda affärer, gator, museer, parker (och mindre kul: släktingar) än hemma. Billigt nöje om man har stockholm som utgångspunkt :)

• viseversa
    Rocket Mania skrev 2016-03-21 08:47:34 följande:
    Det är ett japanskt SPA precis utanför Stockholm. Bad och god japansk mat, massage osv. Lugn och ro och tanka energi.

www.yasuragi.se
    Åh vad härligt det låter.
  • elinaehn

Åh vad bra yasiguragi skulle varit! Finlandsbåt kollade jag också men jag är lite nojjig för trånga små hytter...

• Duckan

Boka en större hytt då ts? Finns ju spa på båten som ni kan unna er så blir både resan och målet något trevligt.

Svar på tråden roligt påsklov tolvåring