Gulsot
Sonen är nu 7 månader men ofta har jag extrem ångest, såpass att jag både har ont i magen och närapå börjar gråta hela tiden.
När lillkillen var liten så mätte dom på bb upp att han då (25h) hade lågt gulsotvärde, därefter åkte vi hem utan återkoll. Tittar ständigt tillbaka på bilderna vi har från när han är liten och tycker han är extremt gul! Känns som om att vi borde åkt in igen och kollat men bvc sköterskan som kom hem 36 timmar efter tyckte bara vi skulle hålla honom i dagsljus. Sen blev det aldrig mer nämnt nåt om det men ändå kollar jag tillbaka på bilderna och tycker han var fortsatt gul..läst att bvc:er ibland inte har kunskap om nåt alls och känns lite så här med. Vi var väl tyvärr just då inne i en bebisbubbla och tänkte inte på det alls..eller så blev man hemmablind.
Vid 5 mån åkte vi dock in o tog blodprov då han skiftade i gult. Fick fram ett värde då men det låg under gränsen men var ändå högt. Ja vi blev inte kloka på det heller. Gjorde ytterligare koll vid 6 mån men då var gulheten väck.
Ändå sen han kom hem från BB har han ändå gått upp bra i vikt, något jag försöker intala mig är ett bra tecken. Men ändå kvarstår oron. Har han fått men av det tro? Läser hur alla andra så noga kollas men vi hamna mellan stolarna känns det som..
Älskar honom oavsett om han skulle få alla men i världen men ångesten över att man kanske orsakat den pga att man inte kolla upp värdet mer är enormt jobbig att leva med.
Ni som haft barn med kraftigare gulsot har dom haft svårt att gå upp i vikt och har ni haft andra saker ni märkt av?
När kan man börja märka av ev men? Ett par års ålder?