• Mightmare

Någon mer med sköldkörtelproblem?

Jag har förstått att det är vanligare med underproduktion dvs hypotyreos men jag fick nyligen veta att jag har överproduktion - har fått veta att jag har ett TSH på 0,04 och vad jag har förstått ska det ligga på minst 0,4 så det är ju rejäl skillnad. Jag är gravid i v 12 och orolig, både för att det ska bli något fel på fostret och för missfall - har förstått att missfallsrisken ökar när man har för överproduktion. Jag fick se hjärtat slå i v 11 men det kan ju hända när som helst.

Jag har mått rejält illa men det har minskat de senaste dagarna. Det kan ju hända i den här veckan men jag blir ändå mer orolig. Har fått remiss till utredning men vet inte vad man kan göra när jag är gravid. Jag kan ju inte ta bort sköldkörteln eller få cellgifter eller något pga graviditeten. Har också förstått att de avråder från att bli gravid när man har överproduktion innan man fått det under kontroll men det är lite sent nu.

Jag har inga direkta symptom, är inte extra hungrig eller något. Lite huvudvärk ibland möjligen men annars ingenting. Man tycker ju att ett sånt extremvärde borde ge symptom?

Någon annan som har över- eller underproduktion som vill följas åt lite och se hur det går?

• Svar på tråden Någon mer med sköldkörtelproblem?
  • Bullen2015

Hej

Fick min diagnos och Levaxin 6v innan jag blev gravid ( jan 2015)... Så jag var inte fördiginställd.. Nu hade jag tvärt om, för högt TSH... Ett missfall och över ett år utan att bli gravid... Allt gick bra och jag fick min groda i dec <3... Men hänger med här, allt med Sköldsköteln intresserar mig... Har du fått börja med Levaxin? Har mest hört om dom med för högt TSH och missfall... Har fått för mig att förlågt TSH inte är lika farligt?! Men har ju inte läst på så mycket om det... Har du fått prata med någon läkare? Får du gå på extra kontroller? Jag gick var 4e v tills jag var fördiginställd, sen var 6e v hela gravideteten...

Svar på tråden Någon mer med sköldkörtelproblem?