Inlägg från: Anonym (Socionom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Socionom)

Socionomprogrammet - ett skämt?

Jag är socionom och visst är det en del fokus på det. Vilket är väldigt viktigt. Men inte i alla kurser. Du kommer få en BRED utbildning med jobbgaranti och många möjligheter att utvecklas och kunna jobba med massa olika saker så håll ut!!! Man lär sig av allt!

Lycka till med plugget!!! 3,5 år går SJUKT fort!

Och njut av studietiden! Det är som semester jämfört med heltidsjobb!

• Anonym (Socionom)

Som vanligt ute efter att provocera.

Verkar dessutom bo på familjeliv. Det är inte att vara studiesvag att läsa till socionom. Tvärtom.

KingOfKings skrev 2016-03-21 22:11:15 följande:

Det är allmän kännedom att studiesvaga väljer socionomprogrammet. Alla som hade skitbetyg när jag gick ut gymnasiet började på socionomprogrammet, så det är inte så märkligt att du är besviken. Men det sägs ju att det finns jobb.

• Anonym (Socionom)

Ja jag vill höja min yrkesgrupps status, självklart! Vi har ett arbete som kräver stor kompetens, mental styrka och mod.

Klart det fanns studiesvaga i min klass dock, de finns nog alltid på alla utbildningar. Men de klarade inte studierna så bra och de som klarade sig (på håret) har haft väldigt svårt att få jobb. Så... Kompetenta är vi allt.

KingOfKings skrev 2016-03-21 22:42:43 följande:

Inte alls ute efter att provocera, detta var allmän kännedom tidigare.

Antar att du vill höja din grupps status och därmed inte alls hålla med. Det är okej. Jag säger inte att varken du eller TS är korkade. Läste du det mellan raderna?

• Anonym (Socionom)

Vi var 60 personer i min klass. Vi var drygt 50 som fick ut examen. Av dessa vet jag tre personer som har haft lite svårt att få jobb.

Min kille läste ekonomi... De var 30 från början, 15 som tog examen. De flesta i hans klass kom direkt från gymnasiet och visste inte vad de ville å "tog bara nåt". I min klass visste de flesta vad de ville och var/är väldigt målmedvetna.

Vad jobbar du med kungen av kungar?

KingOfKings skrev 2016-03-21 23:18:21 följande:

Från flumutbildning som massivt kritiseras av studenterna själva?

Nej jag menar tiden innan er klass såklart. När jag gick ut gymnasiet och var därefter verksam i skolvärlden var det bara losers som började på socionomprogramet. Att du berättar att de inte ens klarar den utbildningen är väl ännu värre. Igen talar jag inte om dig. Du kan vara undantaget som bekräftar regeln.

• Anonym (Socionom)
    Anonym (Socionom) skrev 2016-03-22 00:37:56 följande:

Vi var 60 personer i min klass. Vi var drygt 50 som fick ut examen. Av dessa vet jag tre personer som har haft lite svårt att få jobb.

Min kille läste ekonomi... De var 30 från början, 15 som tog examen. De flesta i hans klass kom direkt från gymnasiet och visste inte vad de ville å "tog bara nåt". I min klass visste de flesta vad de ville och var/är väldigt målmedvetna.

Vad jobbar du med kungen av kungar?

Ska tillägga att de flesta som inte fick ut examen hoppade av självmant.
Svar på tråden Socionomprogrammet - ett skämt?