Inlägg från: KingOfKings |Visa alla inlägg
  • KingOfKings

Socionomprogrammet - ett skämt?

Det är allmän kännedom att studiesvaga väljer socionomprogrammet. Alla som hade skitbetyg när jag gick ut gymnasiet började på socionomprogrammet, så det är inte så märkligt att du är besviken. Men det sägs ju att det finns jobb.

• KingOfKings
    Anonym (Socionom) skrev 2016-03-21 22:31:43 följande:
    Som vanligt ute efter att provocera.
    Verkar dessutom bo på familjeliv. Det är inte att vara studiesvag att läsa till socionom. Tvärtom.
    Inte alls ute efter att provocera, detta var allmän kännedom tidigare.

Antar att du vill höja din grupps status och därmed inte alls hålla med. Det är okej. Jag säger inte att varken du eller TS är korkade. Läste du det mellan raderna?
  • KingOfKings
    Anonym (Socionom) skrev 2016-03-21 22:47:48 följande:
    (Ja jag vill höja min yrkesgrupps status, självklart! Vi har ett arbete som kräver stor kompetens, mental styrka och mod.)

Klart det fanns studiesvaga i min klass dock, de finns nog alltid på alla utbildningar. Men de klarade inte studierna så bra och de som klarade sig (på håret) har haft väldigt svårt att få jobb. Så... Kompetenta är vi allt.
    Från flumutbildning som massivt kritiseras av studenterna själva?

Nej jag menar tiden innan er klass såklart. När jag gick ut gymnasiet och var därefter verksam i skolvärlden var det bara losers som började på socionomprogramet. Att du berättar att de inte ens klarar den utbildningen är väl ännu värre. Igen talar jag inte om dig. Du kan vara undantaget som bekräftar regeln.
  • KingOfKings
    Anonym (Socionom) skrev 2016-03-22 00:37:56 följande:
    Vi var 60 personer i min klass. Vi var drygt 50 som fick ut examen. Av dessa vet jag tre personer som har haft lite svårt att få jobb.
    Min kille läste ekonomi... De var 30 från början, 15 som tog examen. De flesta i hans klass kom direkt från gymnasiet och visste inte vad de ville å "tog bara nåt". I min klass visste de flesta vad de ville och var/är väldigt målmedvetna.
    Vad jobbar du med kungen av kungar?
    Jag har inte diskuterat svårigheten att få jobb. Det är väl inte speciellt svårt att få pengar som är konfiskerade från andra individer i.e. skattepengar och således inte svårt att få "jobb".

Ekonomi som du säger 30 från början troligen studiemotiverade, enbart 15 som fick examen. Det vill säga en tuff utbildning. Inget flumm.

Mitt jobb är totalt irrelevant i sammanhanget.
Svar på tråden Socionomprogrammet - ett skämt?