Inlägg från: Anonym (Avhopparen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Avhopparen)

Socionomprogrammet - ett skämt?

Nu har jag inte läst alla svar här , men vill iaf bidra med att säga att jag valde att hoppa av!
    Efter en termin kände jag att jag inte fick ihop det jag läste med den framtid jag tänkt mig. Förvisso är möjligheterna många efteråt men jag kände ändå att det var så jävla akademiskt och icke verklighetsförankrat. Sedan är det en annan sak kanske att jag förfärades över mina klasskollegor. Själv var jag vuxen, vilket jag tror man behöver vara för flera socionomyrken, medan flera kom direkt från gymnasiet, i princip jämngamla med mitt äldsta barn.
    Händer kanske mycket mognadsmässigt under 3,5 år, men jag kunde ändå känna att flertalet av dem inte var några jag hade velat hamna hos som klient.
    Party, studentspex, allmän trams och så en massa ofattbar märkvärdighet mitt i allt.
    Jag var väldigt besviken och hade länge sett fram mot att börja läsa just denna utbildning. Dock fanns det flera o mer privata anledningar till mitt avhopp, men jag tror faske mig inte jag hade pallat 3,5 år i samma anda ändå...

Svar på tråden Socionomprogrammet - ett skämt?