• Anonym (överkänslig?)

Känslig Klitoris tjejer?

Hej på er!

Vet att Klitoris är den känsligaste delen av kroppen.

Men jag undrar om det kan vara så att jag är överkänslig för beröring vid klitoris?

När min partner smeker mig där så är det inte skönt, utan blir extremt obehagligt för mig och jag tappar all sexlust väldigt fort av obehaget. Jag känner själv att jag är väääldigt känslig just där.

Undrar bara om detta är vanligt? 
    Hur är det för er? Njuter nu av beröring där eller är det bara jag som känner obehag?

• Svar på tråden Känslig Klitoris tjejer?
  • Anonym (S)

Kunde känna så förut men det gäller att hitta rätt. En del kan tro att den sitter lite utanpå men den sitter några cm inuti. Det är där det är skönt.

• HasseA

Jag har inget direkt svar på din fråga, men det går ju att smeka på många olika sätt. Fort, eller oändligt långsamt. Med lite "normalt" tryck, eller verkligen fjäderlätt, knappt nuddande - eller väldigt hårt. Direkt på, eller runt omkring. Alla dessa varianter använder jag, beroende på min partners reaktioner för stunden, det är ju helt olika för henne hur det känns, beroende på tex upphetsningsgrad, om hon redan kommit, osv.

Har ni provat att han (eller du själv) mer eller mindre bara trycker klitoris hårt mot benet innanför, tex. Jag gör ofta så nuförtiden, tar först liksom ett "grepp" om klitoris, smeker den nerifrån, sakta, hårt, tills jag är precis på stället där jag skulle tappa den om jag fortsatte uppåt mot magen. Där håller jag kvar, och pressar den mot benet innanför, och bara håller, gnuggar svagt. 

Annars, om det är just glidandet som är obehagligt för dig, så går det ju att testa "gnuggmetoden" som jag kallar det, utan att göra det så extremt som ovan, dvs smeka utan att glida något alls.

Och, som sagt, väldigt långsamt glidande kan ju funka även om lite snabbare är obehagligt. Du får utveckla lite.

• Anonym (känslig)

Tror vi alla är olika känsliga. Länge fattade jag ingenting. Kände mig bara misshandlad när killar smekte mig eller gav mig oralsex tills jag lärde mig att jag på något sätt måste kommunicera till dem om hur jag vill ha det. En kille sa till mig att jag hade den känsliga klittan han stött på. Nuförtiden brukar jag vara ganska tidig med att kommunicera att jag är superkänslig. Jättejobbigt med nya killar.

Mjukt smek och oralsex tycker jag är superskönt. Gillar mer när killar typ trycker försiktigt istället för att cirkulera. Och tycker det är skönast när killen använder platt mjuk tunga vid oralsex. Har också läst om att vissa är så känsliga att de knappt tål direkt beröring av klittan. Tips är att då att testa använda någon barriär vid beröring, typ tyg eller nåt.

• Anonym (ja)

Ja, jag har väldigt känslig klitoris. Jag smeker den helst själv/ alternativt blir slickad av killen.

Gillar inte när killar ska smeka den med fingrarna, det blir aldrig skönt. Jag har förklarat/visat ibland, men fortfarande blir det bäst när jag gör det själv.

Slicka däremot går bra, för då är det mjukt och skönt.

• fae

Han gör väl antagligen fel. Själv är jag nog en kombination av känslig och tålig. Smärtsamt eller obehagligt är det aldrig, såvida personen inte vet vad den sysslar med.

Det där kan nog vara mycket olika personer, känsligheten och hur den yttrar sig. Föreslår att du demonstrerar för honom hur du gillar det?

• Anonym (jag)

Jag är också jättekänslig, man kan inte peta rakt på "huvan". Eller ja, man kan, men det måste vara jättelätt beröring. Män tar alltid i för hårt och tror man ska gnugga, så man spänner sig och det är obehagligt o.s.v. Vissa dagar är jag mer känslig än andra också, av någon anledning.

• Anonym (överkänslig?)

Det spelar ingen roll hur hårt eller mjukt han rör mig, jag känner alltid stort obehag iaf.
    Men när killen slickar mig går det alltid bra, men just med fingrarna den blir så obehagligt. Jag har testat själv med glidmedel och det funkade någorlunda.

Och du som skrev att killen gör fel, nej det gör han inte, han är den som verkligen kan tillfredsställa mig på alla sätt o vis, så har ingen annan lyckats med mig förut, och ändå har jag vart med flera stycken.
    Redan igår hade vi vi otroligt sex som slutade med att jag bara låg o skakade, så om han gör fel? Verkligen inte!

Men jag är väl en av de få då som verkligen är överkänslig där :/ 

Ville bara kolla här hur det är för andra :)

Svar på tråden Känslig Klitoris tjejer?