Jag har inget direkt svar på din fråga, men det går ju att smeka på många olika sätt. Fort, eller oändligt långsamt. Med lite "normalt" tryck, eller verkligen fjäderlätt, knappt nuddande - eller väldigt hårt. Direkt på, eller runt omkring. Alla dessa varianter använder jag, beroende på min partners reaktioner för stunden, det är ju helt olika för henne hur det känns, beroende på tex upphetsningsgrad, om hon redan kommit, osv.
Har ni provat att han (eller du själv) mer eller mindre bara trycker klitoris hårt mot benet innanför, tex. Jag gör ofta så nuförtiden, tar först liksom ett "grepp" om klitoris, smeker den nerifrån, sakta, hårt, tills jag är precis på stället där jag skulle tappa den om jag fortsatte uppåt mot magen. Där håller jag kvar, och pressar den mot benet innanför, och bara håller, gnuggar svagt.
Annars, om det är just glidandet som är obehagligt för dig, så går det ju att testa "gnuggmetoden" som jag kallar det, utan att göra det så extremt som ovan, dvs smeka utan att glida något alls.
Och, som sagt, väldigt långsamt glidande kan ju funka även om lite snabbare är obehagligt. Du får utveckla lite.