• RobzMarley

FJÄRDE förlossningen- hur var det för dig?

Jag vill veta allt! Hur var förlossningen jämfört med de första tre? När kom bebisen i förhållande till BF?

Min första kom exakt på BF. Förlossningen tog 5-6 h från första värk.

Min andra kom tre veckor tidigt, men hade mkt SD pga av gbs. tog 2-3 h från första värk.

Min tredje kom en vecka innan BF. Det tog fem timmar efter att vattnet gått.

Med de två första startade det med värkar. Med trean gick vattnet. De två första har annan pappa än trean.

• Svar på tråden FJÄRDE förlossningen- hur var det för dig?
  • Anna b1979

Min 4e kom samtidigt som vattnet gick :) han följde med strömmen :) hehe 15 dagar för tidigt.

barn 1 kom v42

Barn 2 15 dagar innan bf samma med barn 3

Barn 5 får vi se nu i augusti när hen ska komma :)

• RobzMarley
    Anna b1979 skrev 2016-03-23 15:02:59 följande:

Min 4e kom samtidigt som vattnet gick :) han följde med strömmen :) hehe 15 dagar för tidigt.

barn 1 kom v42

Barn 2 15 dagar innan bf samma med barn 3

Barn 5 får vi se nu i augusti när hen ska komma :)

Åh spännande med femman!

Men med vattnet?! Värkar innan?
  • Lia4

1:a kom i v 38. Lagom snabb och bra förlossning. Hade Eda och lustgas. Bra upplevelse.

2:a kom också i v 38. Hade lustgas. Snabbt och bra allting. Bra upplevelse.

3:e kom i v 40. Snabb förlossning, ca 3 timmar från första känningen. Ingen smärtlindring, gick jättebra utan. Väldigt positiv upplevelse! Alla tre startade med värkar och vattnet gick strax innan de kom ut.

4:e vattenavgång i v 31+0 och hon föddes sen i v 31+4 efter igångsättning. Otroligt snabbt och smärtsamt förlopp. 45 min från 2 cm till ute. Lite lustgas hanns med. Jättejobbigt upplevelse. Mycket var nog pga att jag var så himla rädd och inte alls ville föda barn då. Kändes fel allting. Men det blev bra i slutänden och hon kom ut och mådde jättebra :).

Lycka till ts!

• RobzMarley
    Anna b1979 skrev 2016-03-24 04:06:05 följande:

Nej inga värkar innan :( känner mig lite snuvad på den förlossningen

Oj det förstår jag
  • RobzMarley
    Lia4 skrev 2016-03-23 22:23:06 följande:

1:a kom i v 38. Lagom snabb och bra förlossning. Hade Eda och lustgas. Bra upplevelse.

2:a kom också i v 38. Hade lustgas. Snabbt och bra allting. Bra upplevelse.

3:e kom i v 40. Snabb förlossning, ca 3 timmar från första känningen. Ingen smärtlindring, gick jättebra utan. Väldigt positiv upplevelse! Alla tre startade med värkar och vattnet gick strax innan de kom ut.

4:e vattenavgång i v 31+0 och hon föddes sen i v 31+4 efter igångsättning. Otroligt snabbt och smärtsamt förlopp. 45 min från 2 cm till ute. Lite lustgas hanns med. Jättejobbigt upplevelse. Mycket var nog pga att jag var så himla rädd och inte alls ville föda barn då. Kändes fel allting. Men det blev bra i slutänden och hon kom ut och mådde jättebra :).

Lycka till ts!

Oj vilken skillnad. Förstår att det måste varit jättetufft. Man vill ju inte föda då tidigt. Vet de varför vattnet gick?
  • Lia4
    RobzMarley skrev 2016-03-24 07:20:24 följande:

Oj vilken skillnad. Förstår att det måste varit jättetufft. Man vill ju inte föda då tidigt. Vet de varför vattnet gick?

Nej man hittade ingen orsak. Ofta beror det ju på infektion men det hade jag inte heller :). Ja det var en lite läskig upplevelse men nu känns det bara bra allting. Hon är 6 månader nu och allt har gått jättebra!

Det är väl det som är lite tjusningen med att föda barn, att alla förlossningar är olika :).
  • MrsMummy

1an 38+4 6h fr vattenavgång, 4,5h på sjh

2an 39+0 4h fr första värken, 1h på sjh

3an 37+3 2h fr första värken, 9min på sjh

4an 41+0 2,5h fr första värk, 42min på sjh

Samma pappa! Vattnet bara gått m första.

Väntar nu femman, 38+0 img, och beredd på att inte hinna in när dags!

• RobzMarley
    Lia4 skrev 2016-03-24 08:09:35 följande:
    Nej man hittade ingen orsak. Ofta beror det ju på infektion men det hade jag inte heller :). Ja det var en lite läskig upplevelse men nu känns det bara bra allting. Hon är 6 månader nu och allt har gått jättebra!

Det är väl det som är lite tjusningen med att föda barn, att alla förlossningar är olika :).
    Ja det är väl det
Svar på tråden FJÄRDE förlossningen- hur var det för dig?