• Lia4

FJÄRDE förlossningen- hur var det för dig?

1:a kom i v 38. Lagom snabb och bra förlossning. Hade Eda och lustgas. Bra upplevelse.

2:a kom också i v 38. Hade lustgas. Snabbt och bra allting. Bra upplevelse.

3:e kom i v 40. Snabb förlossning, ca 3 timmar från första känningen. Ingen smärtlindring, gick jättebra utan. Väldigt positiv upplevelse! Alla tre startade med värkar och vattnet gick strax innan de kom ut.

4:e vattenavgång i v 31+0 och hon föddes sen i v 31+4 efter igångsättning. Otroligt snabbt och smärtsamt förlopp. 45 min från 2 cm till ute. Lite lustgas hanns med. Jättejobbigt upplevelse. Mycket var nog pga att jag var så himla rädd och inte alls ville föda barn då. Kändes fel allting. Men det blev bra i slutänden och hon kom ut och mådde jättebra :).

Lycka till ts!

• Lia4
    RobzMarley skrev 2016-03-24 07:20:24 följande:

Oj vilken skillnad. Förstår att det måste varit jättetufft. Man vill ju inte föda då tidigt. Vet de varför vattnet gick?

Nej man hittade ingen orsak. Ofta beror det ju på infektion men det hade jag inte heller :). Ja det var en lite läskig upplevelse men nu känns det bara bra allting. Hon är 6 månader nu och allt har gått jättebra!

Det är väl det som är lite tjusningen med att föda barn, att alla förlossningar är olika :).
Svar på tråden FJÄRDE förlossningen- hur var det för dig?