• whitlo­ve
    Äldre 22 Mar 21:34
    1491 visningar
    0 svar
    0
    1491

    DNA-test, vilken är bäst/säkrast & inte så dyr?

    Hej alla! 
    Jag försöker hjälpa min kompis att släktforska och vi har kommit så långt till att vi hittat hans biologiska pappa som han aldrig träffat. Vi hitta det genom patientjournaler och på journalen från BB stod hans biologiska föräldrar, han är uppväxt med sin biologiska mamma och halvsyskon. 
    Nu till vårt nästa steg, vi kommer ju en bra bit i hans mammas släkt. =D 
    Men vi kommer ju inte så långt i hans pappas släkt då han är dansk, han har träffat honom och han verkar vara en trevlig och snäll person och är öppen för att göra ett dna-test för att få veta till 100% samt att hans halvsyskon i Danmark också ska få veta och en del av dom ska sluta tvivla på släktskapet. Min vän är otroligt likt ett av de danska syskonen samt syskonbarn. =) 
    Hans mamma vet om att det är hans biologiska pappa. Men med ett dna-test så kan vi leta vidare i de danska släktarkiven utan att få tvivel osv.

    Vart vänder man sig om det barnet man ska faderskapstesta är över 18 år?
    Är det hemkommunen i Sverige där han är född eller är det nuvarande kommunen? Kan man få hjälp med kostnaden och vad kostar ett tillförlitligt test? Rekommendationer tas tacksamma emot. =)

    Tack på förhand!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-23 19:13
    Han som undrar är 35 år.

Svar på tråden DNA-test, vilken är bäst/säkrast & inte så dyr?