Årets influensa
Ni som har råkat ut för influensan den här säsongen, vilka symptom har ni haft och hur länge har hög feber hållt i sig om ni haft det?
Ni som har råkat ut för influensan den här säsongen, vilka symptom har ni haft och hur länge har hög feber hållt i sig om ni haft det?
Dag 1: Lite lustig och rivig i halsen på kvällen. Kände mig frisk och kry och inga andra förkylningssymptom, så jag tänkte att det kanske bara var lite halsbränna.
Dag 2: Vaknade 7 med lite huvudvärk och "trångt" i näsan. Ena armen hade en våldsam träningsvärk, och jag tänkte att jag kanske lyft något fel dagen innan. Kände mig halvrisig men i form för att jobba ändå. Började jobba kl 9. Då nös jag lite och näsan började rinna. Ögonen med. Vid 10 förstod jag att jag var sjuk på riktigt, men jag ville göra färdigt det jag höll på med. Strax före 11 gungade golvet och jag gav upp, lämnade allt och åkte hem. Kollade febern, och den visade knappt någonting. Kl 12 hade jag däremot 38,7 i feber. Resten av dagen låg jag i dvala med huvudvärk, lite hosta och en kropp som värkte överallt. Magen var också orolig.
Dag 3-5: Låg mellan 38 och 39 i feber, orolig mage, torr i munnen, ont överallt, hosta. Sov i 10-minuterspass och var helt utmattad. Yr så fort jag klev upp.
Dag 6: Febern gick ner och försvann. Kom på benen men var svag som en kattunge.
Dag 7-8: Matt och svag, kände mig sjuk men på bättringsvägen.
Dag 9: Frisk men orkeslös.
Dag 10: Tillbaka i jobb, frisk men ringrostig.
Hosta från h-vetet. Hostade sönder muskelfästen runt revbenen och musklerna i underlivet vilket gjorde att jag pissade på mig hela tiden (är redan försvagade av tre förlossningar). Två nätter sov jag totalt 1 tim/natt pga hostan.
Aldrig haft så mycket slem/snor.
Feber i 2-3 v fast mest första veckan. Dock inte jättehög men var ändå väldigt påverkad.
Ont/svag i kroppen.
Blev sjuk för ca 4-5 v sen och spottar fortfarande grönt slem hela tiden.
Febern gick ner ganska fort, men jag var vansinnigt orkeslös, hostan satt djupt nere och slemmet lossnade inte alls. Var helt utslagen i tre veckor, sen började jag känna mig levande igen. Liknade ingen annan flunsa jag haft-då har jag haft feber en vecka, snuva ,ont i kroppen, hostat upp slemmet. Nu var lungorna väldigt påverkade.
Mitt flicka, 11 år, har influensan just nu på påsklovet. Hon insjuknade hastigt med kraftig smärta först i ena benet. Efter någon timme försvann smärtan i det benet och övergick konstigt nog till andra benet. Två timmar senare fick hon snabbt väldigt hög feber. Febern har varat i cirka tre dagar under vilka hon mest har sovit och vilat. Andra dagen började hon må illa och kräkas. Aptiten försvann och hon fick svårt att även behålla vätska. Fjärde dagen försvann illamåendet och kräkningarna upphörde men ersattes av huvudvärk. Med successivt ökat intag av mat och dryck försvann huvudvärken och orken kom tillbaka, vi tog två promenader utomhus igår. Idag inne på dag sex. Min flicka är mycket piggare, har ingen feber men irriterande slemhosta. Förhoppningsvis är hon någorlunda återställd till helgen så även hon kan få njuta av påsklov och påskägg.