• Anonym (Förälder)

    Förskolan tempar barnen! Rätt eller fel?

    Jag vet att förskolan håller på och tempar barnen för allt och inget. De ringer hem föräldrar från arbetet för att barnen har 38 grader på dagen. Påstår att det är feber men barnen är friska och pigga.

    Sen när ska tempen bestämma om barnen är friska eller sjuka och inte hur de mår och vad de orkar med?

    Är det okej att personalen håller på och tempar barnen utan att de har kräkts, visar eller säger att de har ont eller mår dåligt?

  • Svar på tråden Förskolan tempar barnen! Rätt eller fel?
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2016-05-28 16:32:12 följande:
    Vad jag tycker är inte relevant.
    Jo det är det absolut. Varför skulle det inte vara det?
  • Anonym (Förskollärare)
    Anonym (Cc) skrev 2016-05-29 08:58:23 följande:
    Jo det är det absolut. Varför skulle det inte vara det?
    För att jag som professionell inte ska utgå från mina personliga åsikter, utan utifrån det min arbetsgivare står för. Det borde du som tandläkare veta. 

    Fast om jag har sjuka barn som mår dåligt av att vara på förskolan så anmäler jag det i första hand till föräldrarna och i andra hand till min chef. Jag kan inte göra mer än så och vad föräldrarna och min chef väljer att göra står utanför min makt.
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2016-05-29 11:00:17 följande:
    För att jag som professionell inte ska utgå från mina personliga åsikter, utan utifrån det min arbetsgivare står för. Det borde du som tandläkare veta. 

    Fast om jag har sjuka barn som mår dåligt av att vara på förskolan så anmäler jag det i första hand till föräldrarna och i andra hand till min chef. Jag kan inte göra mer än så och vad föräldrarna och min chef väljer att göra står utanför min makt.
    Aha så du är här för att representera din arbetsgivare? I så fall förstår jag inte varför du inte går ut med ditt riktiga namn. För övrigt finns det inga dom helst förbud att diskutera missförhållanden inom sitt yrke offentligt vare sej man gör det med sitt namn eller anonymt.
  • Anonym (Förskollärare)
    Anonym (Cc) skrev 2016-05-29 12:15:42 följande:
    Aha så du är här för att representera din arbetsgivare? I så fall förstår jag inte varför du inte går ut med ditt riktiga namn. För övrigt finns det inga dom helst förbud att diskutera missförhållanden inom sitt yrke offentligt vare sej man gör det med sitt namn eller anonymt.
    Jag är lika anonym i mitt icke anonyma nick, jag valde att vara anonym för att det skulle framgå att jag är förskollärare.

    Ska jag diskutera missförhållanden i förskolan, så inte är det att sjuka barn borde få vara på förskolan. Som jag sagt innan så ser jag inte hur det skulle vara praktiskt möjligt att ha sjuka och smittsamma barn på förskolan. Du syftar på de halvfriska barnen och de tar vi redan hand om, även om du tar ditt ansvar fullt ut och låter dina  krassliga barn vara hemma.

    Sjuka barn lämnas till förskolan och det är därför vissa barn aldrig får bli riktigt friska. Jag jobbar i en barngrupp där föräldrarna tar sitt ansvar, de lämnar inte sjuka och smittsamma barn hos oss och de hämtar när vi tycker att de ska göra det. Vi har en barngrupp som nästan aldrig är sjuka och det beror mycket just på att föräldrarna tar sitt ansvar. Sedan finns det barngrupper där smittan bara går runt och runt och där de ansvarstagande föräldrarna knappt gör nåt annat än att vabbar bara för att andra inte håller sjuka barn hemma. Ni förespråkar en förskola där de sjuka barnen SKA vara på plats och smitta de andra barnen. Alternativet är sjukavdelningar med okänd personal. Tänk lite på vilka konsekvenser detta skulle få.

    Tillfälligt sjuka barn ska vara hemma, barn med långvarig sjukdom som inte smittar ska tilldelas resurser så det kan vara med i verksamheten på samma villkor som alla andra barn om barnets allmäntillstånd är okej.
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2016-05-29 13:04:45 följande:
    Jag är lika anonym i mitt icke anonyma nick, jag valde att vara anonym för att det skulle framgå att jag är förskollärare.

    Ska jag diskutera missförhållanden i förskolan, så inte är det att sjuka barn borde få vara på förskolan. Som jag sagt innan så ser jag inte hur det skulle vara praktiskt möjligt att ha sjuka och smittsamma barn på förskolan. Du syftar på de halvfriska barnen och de tar vi redan hand om, även om du tar ditt ansvar fullt ut och låter dina  krassliga barn vara hemma.

    Sjuka barn lämnas till förskolan och det är därför vissa barn aldrig får bli riktigt friska. Jag jobbar i en barngrupp där föräldrarna tar sitt ansvar, de lämnar inte sjuka och smittsamma barn hos oss och de hämtar när vi tycker att de ska göra det. Vi har en barngrupp som nästan aldrig är sjuka och det beror mycket just på att föräldrarna tar sitt ansvar. Sedan finns det barngrupper där smittan bara går runt och runt och där de ansvarstagande föräldrarna knappt gör nåt annat än att vabbar bara för att andra inte håller sjuka barn hemma. Ni förespråkar en förskola där de sjuka barnen SKA vara på plats och smitta de andra barnen. Alternativet är sjukavdelningar med okänd personal. Tänk lite på vilka konsekvenser detta skulle få.

    Tillfälligt sjuka barn ska vara hemma, barn med långvarig sjukdom som inte smittar ska tilldelas resurser så det kan vara med i verksamheten på samma villkor som alla andra barn om barnets allmäntillstånd är okej.
    Du målar upp värsta tänkbara scenario om det nu skulle bli så att man får lämna sina sjuka barn till förskolan.
    Okänd personal, sjukavdelningar, smittspridning,
    Anonym (Förskollärare) skrev 2016-05-29 13:04:45 följande:
    Jag är lika anonym i mitt icke anonyma nick, jag valde att vara anonym för att det skulle framgå att jag är förskollärare.

    Ska jag diskutera missförhållanden i förskolan, så inte är det att sjuka barn borde få vara på förskolan. Som jag sagt innan så ser jag inte hur det skulle vara praktiskt möjligt att ha sjuka och smittsamma barn på förskolan. Du syftar på de halvfriska barnen och de tar vi redan hand om, även om du tar ditt ansvar fullt ut och låter dina  krassliga barn vara hemma.

    Sjuka barn lämnas till förskolan och det är därför vissa barn aldrig får bli riktigt friska. Jag jobbar i en barngrupp där föräldrarna tar sitt ansvar, de lämnar inte sjuka och smittsamma barn hos oss och de hämtar när vi tycker att de ska göra det. Vi har en barngrupp som nästan aldrig är sjuka och det beror mycket just på att föräldrarna tar sitt ansvar. Sedan finns det barngrupper där smittan bara går runt och runt och där de ansvarstagande föräldrarna knappt gör nåt annat än att vabbar bara för att andra inte håller sjuka barn hemma. Ni förespråkar en förskola där de sjuka barnen SKA vara på plats och smitta de andra barnen. Alternativet är sjukavdelningar med okänd personal. Tänk lite på vilka konsekvenser detta skulle få.

    Tillfälligt sjuka barn ska vara hemma, barn med långvarig sjukdom som inte smittar ska tilldelas resurser så det kan vara med i verksamheten på samma villkor som alla andra barn om barnets allmäntillstånd är okej.
    Som flera  sagt tidigare. Hur man löser det praktiskt med att ha sjuka barn är inte din sak att lösa.

    Du målar upp dom värsta tänkbara scenario om hur hemskt det ska bli för dom stackars sjuka barnen om dom ska vara på förskolan. Okänd personal i främmande lokaler. Tvångsvila och tvångskarantän alternativt aktiviteter som gör att barnen bryter i hop och inte orkar med dagen.... Smitta som går runt, runt.

    Varför barnen måste ha det eländigt på förskolan om dom är där sjuka förstår jag inte. Är tanken att dom ska straffas å föräldrarnas vägar? Var det är bäst för barnen är en bedömningsfråga, men att förutse att det inte går att få en bra miljö för barnen i förskolan med rätt resurser anser jag är helt fel. Det är klart att det går att ge barnen en dräglig tillvaro även med feber.

    När det gäller smitta så behöver det inte alls betyda att barnen blir mer sjuka. Har barnen varit på förskolan dagen dom blev sjuka eller dagen innan så har dom redan smittat. 
  • Anonym (Förskollärare)
    Anonym (Cc) skrev 2016-05-29 14:27:54 följande:
    Du målar upp värsta tänkbara scenario om det nu skulle bli så att man får lämna sina sjuka barn till förskolan.
    Okänd personal, sjukavdelningar, smittspridning,
    Anonym (Förskollärare) skrev 2016-05-29 13:04:45 följande:
    Jag är lika anonym i mitt icke anonyma nick, jag valde att vara anonym för att det skulle framgå att jag är förskollärare.

    Ska jag diskutera missförhållanden i förskolan, så inte är det att sjuka barn borde få vara på förskolan. Som jag sagt innan så ser jag inte hur det skulle vara praktiskt möjligt att ha sjuka och smittsamma barn på förskolan. Du syftar på de halvfriska barnen och de tar vi redan hand om, även om du tar ditt ansvar fullt ut och låter dina  krassliga barn vara hemma.

    Sjuka barn lämnas till förskolan och det är därför vissa barn aldrig får bli riktigt friska. Jag jobbar i en barngrupp där föräldrarna tar sitt ansvar, de lämnar inte sjuka och smittsamma barn hos oss och de hämtar när vi tycker att de ska göra det. Vi har en barngrupp som nästan aldrig är sjuka och det beror mycket just på att föräldrarna tar sitt ansvar. Sedan finns det barngrupper där smittan bara går runt och runt och där de ansvarstagande föräldrarna knappt gör nåt annat än att vabbar bara för att andra inte håller sjuka barn hemma. Ni förespråkar en förskola där de sjuka barnen SKA vara på plats och smitta de andra barnen. Alternativet är sjukavdelningar med okänd personal. Tänk lite på vilka konsekvenser detta skulle få.

    Tillfälligt sjuka barn ska vara hemma, barn med långvarig sjukdom som inte smittar ska tilldelas resurser så det kan vara med i verksamheten på samma villkor som alla andra barn om barnets allmäntillstånd är okej.
    Som flera  sagt tidigare. Hur man löser det praktiskt med att ha sjuka barn är inte din sak att lösa.

    Du målar upp dom värsta tänkbara scenario om hur hemskt det ska bli för dom stackars sjuka barnen om dom ska vara på förskolan. Okänd personal i främmande lokaler. Tvångsvila och tvångskarantän alternativt aktiviteter som gör att barnen bryter i hop och inte orkar med dagen.... Smitta som går runt, runt.

    Varför barnen måste ha det eländigt på förskolan om dom är där sjuka förstår jag inte. Är tanken att dom ska straffas å föräldrarnas vägar? Var det är bäst för barnen är en bedömningsfråga, men att förutse att det inte går att få en bra miljö för barnen i förskolan med rätt resurser anser jag är helt fel. Det är klart att det går att ge barnen en dräglig tillvaro även med feber.

    När det gäller smitta så behöver det inte alls betyda att barnen blir mer sjuka. Har barnen varit på förskolan dagen dom blev sjuka eller dagen innan så har dom redan smittat. 
    Det är inte värsta tänkbara scenario, det är så det är idag när barnen inte får vara hemma när de är sjuka.

    Rätt resurser? Ge mig ett exempel på hur barnen får behålla ordinarie personal och lokal när de är sjuka samt får den vila och närhet som de behöver...samtidigt som de friska barnen också har rätt till ordinarie personal och ordinarie lokal samt att de har rätt att leka utan att behöva ta hänsyn till sjuka barn som behöver lugn och ro. Förklara även hur man hindrar att t ex magsjuka sprids, om ett eller flera barn vårdas för magsjuka på avdelningen. Förklara hur jag vårdar ett barn med vattkoppor i samma lokal som ett infektionskänsligt barn med t ex cancer.

    Som det är idag ska vi om det går ta ett barns om kräkts från avdelningen tills föräldrar kan komma och hämta. Dessutom har vi ett speciellt medel som vi ska använda att sanera med, allt för att förhindra smittspridning. Fast ni vill väl väldigt gärna ha magsjuka? Dessutom får inte barn med vattkoppor komma till förskolan förrän de är smittfria. Vi måste informera om nåt barn i gruppen har vattkoppor eftersom det måste man meddela om barnet ska besöka sjukhuset av nån anledning.


  • Anonym (Förskollärare)

    Hoppas även att ni inser att om förskolorna ska ta emot sjuka barn, så kommer möjligheten att vabba försvinna. Fritids får vårda sjuka skolbarn...vem gynnar detta?

  • Anonym (F-lärare)

    Halkade in på den här tråden..... Måste bara fråga hur "anonymCc" tänker sig att en förskola ser ut.... Om man ska ta emot barn med tex feber o anpassa verksamheten så att de sjuka barnen ska få en "dräglig tillvaro även med feber".....( nu talar jag INTE om de " hängiga" barnen de med snuva o hosta som ändå orkar hänga på hyfsat i kompisarnas tempo) Hur ser det ut hos oss?vad har vi för resurser/möjligheter till lugn o ro?.... I dagsläget har vi (sk syskonavdelning 3-5 år) 22 barn inskrivna på 2.75% pedagoger, vi har till vårt förfogande på vår avdelning 1 lekrum på ca 25m2 1 vilorum/byggrum på ca 15m2 och en "miniatelje" på ca 8 m2 Sedan har vi tillgång till "torget" ( det som för längesedan kallades "lekhall" ) ett större rum med olika avdelnigar för olika sorters lek-detta rum delar vi med övriga avdelningar så ca 90 barn samsas om den ytan,det finns även en "matsal" där ca 45 barn kan sitta samtidigt. Vi går ut varje dag minst 1,5h på förmiddagen o så länge vädret tillåter även direkt efter " mellis" , För att kunna " anpassa verksamheten" och ta emot även sjuka rum skulle vi behöva " stänga till" vilorummet och ha det som "sjukstuga" mer eller mindre permanet....det skulle då innebära att övriga " friska" barn skulle dela på "lekrummet" o "miniateljen"dvs ca 16 barn på en yta av ca33 m2(räknat på att 2 barn är i "sjukstugan" o 4 barn på "torget" 1 pedagog skulle vara inne på utevistelsen = ingen tid för rast för övriga då och ingen tid för avdelningsplanering ( vi turas normalt om att ta hand om varandras barn på utevistelsen så att ett arbetslag i taget kan sitta inne och planera tillsammans ) Ingen rast på förmiddagen innebär att den pedagog som öppnar inte får ut någon rast alls den dagen utan måste sluta 1/2 timme tidigare (= olagligt) kafferaster kan vi ju bara glömma...men det är ju bara de som jobbar på kontor som behöver en paus på förmiddagen ändå Aktiviter utan för gården som skogsbesök,biobesök,biblioteksbesök,etc kan vi bara stryka...iof en fördel för då minskar ju behovet av gemensam avdelningsplanering.... ( eftersom alla avdelningar har sjuka barn och då har svårt att hjälpa varandra) Eftersom vi inte kan få till någon dagsplanering måste all planerig i fortsättningen ske på kvällstid... = vi måste ta mer tid från barngruppen för att inte jobba övertid= sämmre personaltäthet under dagen.....(idag har alla oavsett tjänstgöringingsgrad hos oss 2h plaeringstid /veckan dvs en heltid gör 38h i barngrupp) Pedagogerna själva smittade ännu oftare= fler vikarier eller ännu mer tid då vi går " en man kort"...( för inte tala om att pedagogerna smittar ner sina famlijer....) Men det klart ... Allt går att lösa om man bara vill..och det handlar ju bara om vår ovilja att jobba och ta hand om barnen..... Huvudsaken är ju att föräldrarna ( som ju är oumbärliga på sina jobb) får gå till jobbet trots att lilla Kajsa har feber o är sjuk.... Jag skulle vilja se de föräldrar som skulle vilja gå till SITT jobb på de premisserna! Att inte få lov att vara hemma trots feber / huvudvärk/sjukdomskänsla ,att gå till jobbet o jobba o vara med på det man " orkar" o ta vilopaus ( i ett gemensmat vilorum med 2-3 sjuka kollegor till) på jobbet med kollegor som springer in o frågar ett eller annat var femte minut ( läs leker och stojat i rummet bredvid) .............

  • Anonym (Cc)
    Anonym (F-lärare) skrev 2016-06-06 09:34:19 följande:
    Halkade in på den här tråden..... Måste bara fråga hur "anonymCc" tänker sig att en förskola ser ut.... Om man ska ta emot barn med tex feber o anpassa verksamheten så att de sjuka barnen ska få en "dräglig tillvaro även med feber".....( nu talar jag INTE om de " hängiga" barnen de med snuva o hosta som ändå orkar hänga på hyfsat i kompisarnas tempo) Hur ser det ut hos oss?vad har vi för resurser/möjligheter till lugn o ro?.... I dagsläget har vi (sk syskonavdelning 3-5 år) 22 barn inskrivna på 2.75% pedagoger, vi har till vårt förfogande på vår avdelning 1 lekrum på ca 25m2 1 vilorum/byggrum på ca 15m2 och en "miniatelje" på ca 8 m2 Sedan har vi tillgång till "torget" ( det som för längesedan kallades "lekhall" ) ett större rum med olika avdelnigar för olika sorters lek-detta rum delar vi med övriga avdelningar så ca 90 barn samsas om den ytan,det finns även en "matsal" där ca 45 barn kan sitta samtidigt. Vi går ut varje dag minst 1,5h på förmiddagen o så länge vädret tillåter även direkt efter " mellis" , För att kunna " anpassa verksamheten" och ta emot även sjuka rum skulle vi behöva " stänga till" vilorummet och ha det som "sjukstuga" mer eller mindre permanet....det skulle då innebära att övriga " friska" barn skulle dela på "lekrummet" o "miniateljen"dvs ca 16 barn på en yta av ca33 m2(räknat på att 2 barn är i "sjukstugan" o 4 barn på "torget" 1 pedagog skulle vara inne på utevistelsen = ingen tid för rast för övriga då och ingen tid för avdelningsplanering ( vi turas normalt om att ta hand om varandras barn på utevistelsen så att ett arbetslag i taget kan sitta inne och planera tillsammans ) Ingen rast på förmiddagen innebär att den pedagog som öppnar inte får ut någon rast alls den dagen utan måste sluta 1/2 timme tidigare (= olagligt) kafferaster kan vi ju bara glömma...men det är ju bara de som jobbar på kontor som behöver en paus på förmiddagen ändå smile1.gif Aktiviter utan för gården som skogsbesök,biobesök,biblioteksbesök,etc kan vi bara stryka...iof en fördel för då minskar ju behovet av gemensam avdelningsplanering.... ( eftersom alla avdelningar har sjuka barn och då har svårt att hjälpa varandra) Eftersom vi inte kan få till någon dagsplanering måste all planerig i fortsättningen ske på kvällstid... = vi måste ta mer tid från barngruppen för att inte jobba övertid= sämmre personaltäthet under dagen.....(idag har alla oavsett tjänstgöringingsgrad hos oss 2h plaeringstid /veckan dvs en heltid gör 38h i barngrupp) Pedagogerna själva smittade ännu oftare= fler vikarier eller ännu mer tid då vi går " en man kort"...( för inte tala om att pedagogerna smittar ner sina famlijer....) Men det klart ... Allt går att lösa om man bara vill..och det handlar ju bara om vår ovilja att jobba och ta hand om barnen..... Huvudsaken är ju att föräldrarna ( som ju är oumbärliga på sina jobb) får gå till jobbet trots att lilla Kajsa har feber o är sjuk.... Jag skulle vilja se de föräldrar som skulle vilja gå till SITT jobb på de premisserna! Att inte få lov att vara hemma trots feber / huvudvärk/sjukdomskänsla ,att gå till jobbet o jobba o vara med på det man " orkar" o ta vilopaus ( i ett gemensmat vilorum med 2-3 sjuka kollegor till) på jobbet med kollegor som springer in o frågar ett eller annat var femte minut ( läs leker och stojat i rummet bredvid) .............
    Hur det skulle se ut om förskolan fick uppdraget att ta emot sjuka barn? Naturligtvis skulle man få göra på andra arbetsplatser där man får utökade befogenheter. Ökad personaltäthet och extra resurser i form av lokaler och vad som krävs. Det är så man gör på alla andra ställen.

    Jag hade gärna varit på mitt jobb sjuk om jag haft samma förutsättningar som barnen i förskolan har. Frukost, lunch och mellanmål serverat. Inga krav på att prestera någonting under dagen mer än kanske möjligen lägga en liten pärlbricka eller rita en teckning. Arbetskompisarnas frågor hade varit tusen gånger lättare än ens egna barn som trots att man är sjuk ändå ska ha mat och sysselsättning. Det kräver inte arbetskamraterna av en.

    Har du glömt bort att förskolan är en omsorgsform?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (F-lärare) skrev 2016-06-06 09:34:19 följande:

    Halkade in på den här tråden..... Måste bara fråga hur "anonymCc" tänker sig att en förskola ser ut.... Om man ska ta emot barn med tex feber o anpassa verksamheten så att de sjuka barnen ska få en "dräglig tillvaro även med feber".....( nu talar jag INTE om de " hängiga" barnen de med snuva o hosta som ändå orkar hänga på hyfsat i kompisarnas tempo) Hur ser det ut hos oss?vad har vi för resurser/möjligheter till lugn o ro?.... I dagsläget har vi (sk syskonavdelning 3-5 år) 22 barn inskrivna på 2.75% pedagoger, vi har till vårt förfogande på vår avdelning 1 lekrum på ca 25m2 1 vilorum/byggrum på ca 15m2 och en "miniatelje" på ca 8 m2 Sedan har vi tillgång till "torget" ( det som för längesedan kallades "lekhall" ) ett större rum med olika avdelnigar för olika sorters lek-detta rum delar vi med övriga avdelningar så ca 90 barn samsas om den ytan,det finns även en "matsal" där ca 45 barn kan sitta samtidigt. Vi går ut varje dag minst 1,5h på förmiddagen o så länge vädret tillåter även direkt efter " mellis" , För att kunna " anpassa verksamheten" och ta emot även sjuka rum skulle vi behöva " stänga till" vilorummet och ha det som "sjukstuga" mer eller mindre permanet....det skulle då innebära att övriga " friska" barn skulle dela på "lekrummet" o "miniateljen"dvs ca 16 barn på en yta av ca33 m2(räknat på att 2 barn är i "sjukstugan" o 4 barn på "torget" 1 pedagog skulle vara inne på utevistelsen = ingen tid för rast för övriga då och ingen tid för avdelningsplanering ( vi turas normalt om att ta hand om varandras barn på utevistelsen så att ett arbetslag i taget kan sitta inne och planera tillsammans ) Ingen rast på förmiddagen innebär att den pedagog som öppnar inte får ut någon rast alls den dagen utan måste sluta 1/2 timme tidigare (= olagligt) kafferaster kan vi ju bara glömma...men det är ju bara de som jobbar på kontor som behöver en paus på förmiddagen ändå Aktiviter utan för gården som skogsbesök,biobesök,biblioteksbesök,etc kan vi bara stryka...iof en fördel för då minskar ju behovet av gemensam avdelningsplanering.... ( eftersom alla avdelningar har sjuka barn och då har svårt att hjälpa varandra) Eftersom vi inte kan få till någon dagsplanering måste all planerig i fortsättningen ske på kvällstid... = vi måste ta mer tid från barngruppen för att inte jobba övertid= sämmre personaltäthet under dagen.....(idag har alla oavsett tjänstgöringingsgrad hos oss 2h plaeringstid /veckan dvs en heltid gör 38h i barngrupp) Pedagogerna själva smittade ännu oftare= fler vikarier eller ännu mer tid då vi går " en man kort"...( för inte tala om att pedagogerna smittar ner sina famlijer....) Men det klart ... Allt går att lösa om man bara vill..och det handlar ju bara om vår ovilja att jobba och ta hand om barnen..... Huvudsaken är ju att föräldrarna ( som ju är oumbärliga på sina jobb) får gå till jobbet trots att lilla Kajsa har feber o är sjuk.... Jag skulle vilja se de föräldrar som skulle vilja gå till SITT jobb på de premisserna! Att inte få lov att vara hemma trots feber / huvudvärk/sjukdomskänsla ,att gå till jobbet o jobba o vara med på det man " orkar" o ta vilopaus ( i ett gemensmat vilorum med 2-3 sjuka kollegor till) på jobbet med kollegor som springer in o frågar ett eller annat var femte minut ( läs leker och stojat i rummet bredvid) .............


    Men alltså, det är ju en helt annan diakussion. Ni har ju inte tillräckliga resurser som det är idag. Men om man anpassar verksamheten så är det såklart inga problem.

    Och kan folk sluta jämföra med att vi vuxna ska gå till jobbet när vi är sjuka... Om jag hade fått ligga och vila/sova/titta på film och få maten serverad på mitt jobb så hade jag väldigt gärna åkt sit när jag är sjuk. Så det där är bara en löjlig liknelse...
Svar på tråden Förskolan tempar barnen! Rätt eller fel?