• Judge1999

volvo 945 startar ej

hallå, vi har en volvo 945 som inte vill fungera. om man låter den stå några timmar och försöker starta bilen så tänder den och dör ungefär en sekund efter, spelar ingen roll om man gasar eller inte, den bara dör. om man sedan försöker starta den så går startmotorn runt men bilen startar inte, någon som vet vad felet kan vara? jag är inte jätte bra på bilar.

• Svar på tråden volvo 945 startar ej
  • StevenDiese

Bränslepumpen kanske?

• StevenDiese
    Judge1999 skrev 2016-03-23 15:41:07 följande:

jag har redan kollat bränslepumpen och ja, det finns bensin i bilen

Sitter det inte 2 pumpar på den? En i tanken och en under golvet på förarsidan?
  • Judge1999
    StevenDiese skrev 2016-03-23 17:37:34 följande:
    Sitter det inte 2 pumpar på den? En i tanken och en under golvet på förarsidan?
    kan kolla det för det kan mycket väl vara så
  • StevenDiese

På en Saab jag hade en gång så gick jag under och bankade på tanken med en gummiklubba (plasttank) då fick jag igång den. Sen får man ju se till och hälla i nåt som smörjer pumpen lite då bensinen nu för tiden är så torr. Lite tvåtaktsolja kan va bra har jag hört. Annars finns ju insprutningrengöring/smörjning.

• Rabarbapuppa
    StevenDiese skrev 2016-03-23 18:41:10 följande:

På en Saab jag hade en gång så gick jag under och bankade på tanken med en gummiklubba (plasttank) då fick jag igång den. Sen får man ju se till och hälla i nåt som smörjer pumpen lite då bensinen nu för tiden är så torr. Lite tvåtaktsolja kan va bra har jag hört. Annars finns ju insprutningrengöring/smörjning.

Herregud...
  • StevenDiese
    Rabarbapuppa skrev 2016-03-27 23:52:48 följande:
    Herregud...
    Berätta mer?
  • Nonym
    StevenDiese skrev 2016-03-23 18:41:10 följande:

För att citera professor Dan:

Kör man SAAB är man homosexuell.
  • Aikido
    Nonym skrev 2016-03-28 09:38:44 följande:
    Trodde det där gällde de som kör Rover. Fjolligare bil finns inte.
  • Nonym
    Aikido skrev 2016-03-28 09:54:16 följande:

Trodde det där gällde de som kör Rover. Fjolligare bil finns inte.

Inte om du frågar Dan.
  • StevenDiese
    Nonym skrev 2016-03-28 09:38:44 följande:

Intressant.

Nu har jag ju inte Saab längre, men betyder det här lilla snedsteget att jag måste lämna tjejen och börja ligga med män?
  • Nonym
    StevenDiese skrev 2016-03-28 14:41:17 följande:

Intressant.

Nu har jag ju inte Saab längre, men betyder det här lilla snedsteget att jag måste lämna tjejen och börja ligga med män?

Det får du fråga professorn om
  • Aikido
    Nonym skrev 2016-03-28 10:09:04 följande:
    Inte om du frågar Dan.
    Är det implikation åt båda hållen då?
    Alla som kör SAAB är homosexuella och alla som är homosexuella kör SAAB?
    Om inte skulle det ju kunna vara så att även de som kör Rover är homosexuella.
Svar på tråden volvo 945 startar ej