Min 6 åring sover inte ????
Hej! Jag behöver hjälp... Vi har en 6 åring som aldrig sover en hel natt och oftast är vaken 4-5 gånger om natten. Vi har prövat allt som psykologer och bm har sagt. Natta om henne, ge henne närhet, sova på madrassen i hennes rum, sova på madrassen utanför hennes rum, haft henne i våran säng. Jag har tyvärr fått en rätt tråkig diagnos med en bökig sjukdom som orsakar kronisk smärta i alla mina muskler och där sömnen är viktig, jag står ut så där är inte problemet. Det stora roblemet blir när hela familjen blir sömnlös, resultatet av det är inte trevligt. Även tösen själv blir sur och arg om dagar. Finns det någon mer som känner igen detta? Hennes pappa är så frustrerad nu efter så många månader utan sömn att han vill att vi ska söka läkare och få sömn medicin till henne. Jag tror inte att man ger sånt till barn dock. Men känns som att jag är villig att ge henne det då jag är bekymrad över hennes brist på vila. Hon är annars en väldigt glad tjej, positiv till skolan och kompisar och familjen. Men varför får hon då inte lugn om natten? Är ni fler Som känner igen det här? Isf hur har ni fått hjälp? MVH orolig mamma