• Sheis

Min 6 åring sover inte ????

Hej! Jag behöver hjälp... Vi har en 6 åring som aldrig sover en hel natt och oftast är vaken 4-5 gånger om natten. Vi har prövat allt som psykologer och bm har sagt. Natta om henne, ge henne närhet, sova på madrassen i hennes rum, sova på madrassen utanför hennes rum, haft henne i våran säng. Jag har tyvärr fått en rätt tråkig diagnos med en bökig sjukdom som orsakar kronisk smärta i alla mina muskler och där sömnen är viktig, jag står ut så där är inte problemet. Det stora roblemet blir när hela familjen blir sömnlös, resultatet av det är inte trevligt. Även tösen själv blir sur och arg om dagar. Finns det någon mer som känner igen detta? Hennes pappa är så frustrerad nu efter så många månader utan sömn att han vill att vi ska söka läkare och få sömn medicin till henne. Jag tror inte att man ger sånt till barn dock. Men känns som att jag är villig att ge henne det då jag är bekymrad över hennes brist på vila. Hon är annars en väldigt glad tjej, positiv till skolan och kompisar och familjen. Men varför får hon då inte lugn om natten? Är ni fler Som känner igen det här? Isf hur har ni fått hjälp? MVH orolig mamma

• Svar på tråden Min 6 åring sover inte ????
  • Sheis

Hon går i skolan varje dag, har friidrott och dans, varje dag är vi ute eller aktiverar oss med promenad med hennes dockvagn, platta och tv är jag emot det får hon endast ha 45 min varje dag kl 17. Sen är det lek som gäller sedan varvar vi ner ihop från kl 18.30, släcker ner duschar, läser bok, myser och killar på ryggen. Vi har en stor tomt med träd och gungor och kojor och garage där mannen ofta har med henne å snickrar och pysslar om jag behöver vila. Kompisar leker hon ofta med. Så under stimulerade är hon inte. Jag själv är en friluftsliv människa och det är viktigt att mina barn rör sig och aktiverar sig och andas frisk luft.

• Sheis

Vi pysslar också med hjärn gympa. Hon har spel på plattan som handlar om bokstäver, och matte. Sedan skriver vi ch stavar ihop. Bakar å låter henne skapa å läsa recept.. gör allt jag kan för att hon ska vara aktiv men inte över aktiverad heller ???? släcker ner å varvar ner från 18.30 och så.ligger hon i sängen 19.30.

• Sheis

När hon vaknar så vill hon ha oss. Också mycket drömmar, och då är hon ledsen och gråter och ropar, då vaknar ju även hennes storebror eftersom vi alla sover på samma våning.

Hon har sovit dåligt säkert 2 år..

Tack så hemskt mycket vilka bra tips! Ska leta reda på sånna täcken och även mineralerna! Allt är värt att prova känner jag ?

Svar på tråden Min 6 åring sover inte ????