• Duckan

Barnet kommer VARJE natt

Känner mig tudelad i frågan. Å ena sidan förstår jag dig ts. Du vill inte samsova och blir störd av det.
    Å andra sidan förstår jag pappan då jag själv har ett barn som inte kan sova själv och det är inte så lätt att bara fösa iväg en liten.
    Jag känner lite grann att "så här är det när man träffar en ny med barn sen innan". Om du själv får barn någon gång ts kommer du lättare att förstå din sambo tror jag.
    Under tiden måste ni komma fram till en kompromiss som funkar för er båda.
    Att pappan går med barnet till dennes säng och sover där är väl enklaste vägen att gå.

• Duckan

Om detta är något helt nytt som inte har hänt tidigare så är det säkert övergående, bara nåt som just nu inte är helt bra med barnet och då kommer att lösa sig. Kanske då genom att pappan följer med barnet till sin säng och stannar där tills hon har somnat om. Den biten måste du tala med din sambo om, sätta ner foten.
    Jag skrev ingenstans att du har fel ts, jag hoppas att du inte tog det så?

• Duckan

Jag kan väl tycka att du absolut har ett ansvar i vardagen ts som sk bonusmamma då ni bor ihop. Dock inte i detta nattliga problem. Där verkar din sambo välja den enkla vägen för egen vinnings skull. Förstår att det gör dig sur.

Svar på tråden Barnet kommer VARJE natt