Inlägg från: Anonym (Norba) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Norba)

Barnet kommer VARJE natt

Varför sover du och din sambo tillsammans?

Du tror inte att ett barn på 6 år har ännu större behov än vad ni två har av att samsova? Inte hennes fel att ni inte ordnat en lösning. Kör en 90-säng till och skjut intill er säng. Vips, alla får plats!

• Anonym (Norba)
    ungbrunett skrev 2016-03-24 09:49:03 följande:
    Det kanske hon har, behov av att samsova mer än vad vi har. Inte mitt problem dock, då jag inte är hennes förälder och jag inte vill sova med henne. Ser han inte till hennes bästa (vilket är att få sova med sin förälder?) så ser inte jag vad jag kan göra åt det. Jag sätter inte i system att flytta från min säng för att hon kommer och alla inte får plats. Då får de flytta till hennes säng.
    Jaha! Jag trodde ni var föräldrar till henne bägge två! Tyckte det var mycket underligt att du vägrade all sorts ansvar under nätterna. Ber om ursäkt för slarvigt läsande av trådstart.

Ett upplägg är ju att pappan går med henne till hennes rum och nattar om henne eller att han lägger en madrass brevid hennes säng och sover hos henne.
  • Anonym (Norba)
    Anonym (????) skrev 2016-03-24 10:18:19 följande:

Skojar? Om vad? Att du skulle behöva ett arbetsrum? Ja det var ett dåligt skämt.
    Men vill du sova så flytta på dig eller flytta ut för du är ju uppenbarligen i vägen.
    Barnet behöver trygghet o visar ju även att något eller någon är fel o du visar ju tydligt här att det är du som är problemet.
    Har du funderat på terapi?

Väljer man att bo med en förälder o dess barn, så väljer man också att ta ansvar för barnet.
    Du betyder ingenting jämfört med barnet.

Varför flyttar du inte hem till dina föräldrar o låter dem tycka synd om lilla dig som trivs så bra i din offerkofta.

Varför är du så irriterad på TS för att hon inte vill ta ansvar över barnet om nätterna, men inte irriterad alls på barnets pappa som inte vill ta ansvar om nätterna?

Och det är ofint att börja med personangrepp så som prat om terapi och då insinuera att TS skulle ha psykiska problem bara för att hon vill att barnets pappa ska ta sitt ansvar.
  • Anonym (Norba)
    ungbrunett skrev 2016-03-24 10:27:11 följande:
    Haha okej. Det hade såklart varit annorlunda om det var ett gemensamt barn. Då hade jag också tyckt det var underligt att prompt vägra. Vet att detta kommer sticka många i ögonen. Typ: "hur kan du göra skillnad på barn och barn, det ska inte spela någon roll" osv. Men det hade ju såklart varit annorlunda om det var mitt barn.. Bistra sanningen.
    Självklart är det en annan sak då, då det är ens ansvar att ta hand om ens barn. Är man bonus bör man självklart behandla barnet bra, försöka få en fin relation osv men man har ju inte det där totala ansvaret man inte kan avsäga sig som förälder.

Det är ju pappan som smiter undan sitt ansvar och slipper dålig sömn.
  • Anonym (Norba)
    Fru Anna skrev 2016-03-24 10:32:07 följande:

Varför ska barnet behöva sova ensam när du som är vuxen inte vill det?

För att pappan inte tar sitt ansvar och sover med barnet, uppenbarligen.
Svar på tråden Barnet kommer VARJE natt