Barnet kommer VARJE natt
Varför säger ni inte bara nej? Hon är 6 år och bör sova i egen säng. Jag har under min uppväxt aldrig fått sova i mina föräldrars säng, argumentet var att det var för trångt. Jaha tänkte jag. Däremot fick jag sova på en madrass nedanför sängen när jag var sjuk, men som sagt, vanliga dagar fick jag sova i mitt rum i min säng, punkt slut. Jag hade inte heller velat ha mina barn i sängen på natten, då vill jag sova. Tillslut accepterar de era regler, dumt bara att hon fått sova i er säng så länge, kan ju bli lite svårt att ändra på, men ni får väl säga att hon är stor nog att sova i egen säng men att hon såklart förkomma uppkom hon mår dåligt eller drömt något läskigt, men bara för det behöver hon inte sova i er säng, då kan man tända en lampa i barnets rum eller dylikt. Tror det är väldigt få barn som kommer in pga. mardrömmar varje natt, det kanske mest är nåt de kör med för att de vet att de får sova i föräldrarnas säng då. Tror mest det handlar om bekvämlighet för barnens del, och det klart att barn behöver närhet, men det kan dom få dagtid och kvällar, på natten ska man ju trots allt sova.