Varför är det fel att vilja leva sitt liv som man vill?
Anonym (idioter) skrev 2016-03-26 06:35:59 följande:
Uppenbarligen trodde han annorlunda om TS. Eftersom dom flesta normala människor förstår att väljer man någon som har barn sen tidigare så innebär det också att även detta barn kommer ingå i förhållandet. Man kan inte välja bara pappan. Man är en familj, i en familj tar man ansvar för varandra. Kan man inte leva upp till det ska man välja en man eller kvinna utan barn. Enkelt.
Jag tycker att det är märkligt att på en gång förvänta sig att en ny person som kommer in "mitt i" ska ta ett automatiskt och på en gång ska ta ett fullt ansvar för ett barn som inte är ens eget och som man inte varit med från början. De flesta normala personer kan inte tvinga sig till relationer. De flesta normala personer respekterar varandra och de flesta normala personer tvingar inte andra att göra något de inte vill. Varför måste man vara en "familj"? Man kommer, i den situationen, aldrig att vara en kärnfamilj så varför låtsas vara det? Jag tror absolut att man kan få en bra vardag utan att tvingas av andra (folk på flashback, bekanta, ens partner) att leka förälder. Man kan välja pappan i egenskap av partner och sedan acceptera att han har ett barn. Kan man inte acceptera barnet så kan man fundera på att förändra sin situation om det inte känns bra, men jag tycker det är märkligt att hävda att man måste välja något annat om man inte leker familj.
Hur kan man förvänta sig att från ingenstans börja älska någon? Jag tror att det är oerhört svårt att tvinga någon att älska någon, och jag tror att det är oerhört svårt att utan en grundläggande kärlek, ställa upp som en "riktig förälder" i ur och skur. Man bör få lägga upp sitt liv på ett sätt som funkar för en själv. Jag är oerhört allergisk mot sådana som du som har en sån snäv syn på saken, utan eftertänksamhet eller förståelse.