Inlägg från: Sandralund |Visa alla inlägg
  • Sandralund

Ont/spänner längst ner i magen

Hej!

Började igår på jobbet att typ spänna längst ner i magen. När jag trycker så ömmar det.. Idag på jobbet har jag känt lite grann men när jag kom hem så gör de typ ont konstant.. Inte jätte ont men de känns. Är i vecka 17. Kan de vara något som växer eller är de något farligt?

• Svar på tråden Ont/spänner längst ner i magen
  • Sandralund

Ska tillägga att de lixom spänner runt ett litet område, alltså längst ner i magen innan troskanten

• Sandralund
    Interiorista skrev 2016-03-25 20:07:35 följande:

Kanske är det sammandragningar? Om de gör ont är det ett tecken på att kroppen behöver ett lugnare tempo.

Okej för det har hållt i sig konstant nu på kvällen
  • Sandralund
    Interiorista skrev 2016-03-26 00:29:00 följande:

Några pauser alls emellan? Sammandragningar håller på några sekunder-en minut och släpper. Och börjar om efter några minuter.

Kan det vara foglossning då?

Nej hade inga pauser. Nu på morgonen känns de lite bättre så antagligen för att jag inte tagit de lugnt på jobbet den här veckan ?
  • Sandralund
    Curlingmorsan skrev 2016-03-26 09:11:56 följande:

Kan det vara foglossning? Jag har ont "mellan benen" (blygdbenet). Ett tips isf är att försöka ha benen parallella, inte sitta i kors med benen, "hänga" på ett ben, osv. Och ha något mellan benen på natten om du sover på sidan så benen är raka.

Ja jag vet inte faktiskt. Har lite ont där också faktiskt så det är mycket möjligt men känt nu ett tag att de hugger liksom i magen till och från.. Blir så nojig för allt. Att det är något som hänt, ska på ultraljud om 3 veckor :(
  • Sandralund
    Interiorista skrev 2016-03-26 14:13:30 följande:

Jag tror nog inte att det är nån fara. Sammandragningar låter det inte som, men kanske foglossning. Det gör ont, men är inget farligt :)

Okej hoppas det, tack för svar :) men känner nu att de spänner till nere när jag blir kissnödig.
  • Sandralund
    syntharen skrev 2016-03-26 15:53:44 följande:

Har du kollat så att det inte är urinvägsinfektion? När man är gravid kan det bli annorlunda eller inga symptom alls när man har uvi. Jag tycker du ska kolla upp ev urinvägsinfektion med din barnmorska eller ringa vårdcentralen.

Okej, ja får kolla om det är de. Tack :)
  • Sandralund
    Anonym (extra koll) skrev 2016-03-27 15:00:08 följande:

Jag tänkte också urinvägsinfektion. I vilket fall som helst så ring din barnmorska och berätta om symtomen och säg att du vill komma på en extra koll för at du känner dig orolig och har ont.

Ja precis, ska ringa på tisdag för dom har nog inte öppet imon. Tack :)
Svar på tråden Ont/spänner längst ner i magen